اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دموکرات‌ها دست‌بردار نیستند؛ تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی حمله به کنگره

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به ضرورت تخصیص بودجه اضافی برای تأمین امنیت قانونگذاران آمریکایی، از تشکیل کمیسیونی شبیه کمیسیون یازدهم سپتامبر برای تحقیق بیشتر درباره حمله به کنگره خبر داد.

دموکرات‌ها دست‌بردار نیستند؛ تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی حمله به کنگره

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم تبرئه‌شدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توسط سناتورهای جمهوری‌خواه از اتهامات مطرح‌شده در طرح استیضاح، دموکرات‌ها اما هنوز از پیگیری حمله هواداران وی به کنگره دست نکشیده‌اند.

«نانسی پلوسی» بامداد سه‌شنبه ضمن صدور بیانیه‌ای، از تشکیل کمیسیونی برای بررسی حمله به کنگره و همچنین طرح بودجه اضطراری برای امنیت ساختمان کنگره خبر داد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، پلوسی در این بیانیه گفت: «اکنون مانند همیشه، امنیت، نظام امروز است. امنیت کشورمان، امنیت کنگره ما که نماد دموکراسی است و امنیت اعضای آن».

وی توضیح داد: «طی هفته گذشته، ژنرال هونور در حال ارزیابی نیازهای امنیتی ما از طریق بررسی رخداد ششم ژانویه بوده و اینکه چگونه باید مطمئن شویم آن اتفاق دوباره تکرار نمی‌شود. او با کمیته‌های مجلس نمایندگان همکاری کرد و به زودی پیشنهادهایش را ارائه می‌کند».

رئیس مجلس نمایندگان افزود: «از یافته‌های او و دادگاه استیضاح [ترامپ] پیداست که باید به واقعیت نحوه رخ دادن (حمله به کنگره) پی ببریم. برای حفاظت از امنیت خود، گام بعدی ما باید تشکیل کمیسیون خارجی، مستقل و شبیه [کمیته] یازدهم سپتامبر باشد».

پلوسی تصریح کرد: «ما باید اعتبار تکمیلی برای ارائه ایمنی به اعضا و امنیت کنگره را پیش ببریم».

شامگاه دوشنبه بود که تعدادی از اعضای ارشد جمهوری‌خواه کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا، طی نامه‌ای به پلوسی، از او خواستند درباره اجابت نشدن درخواست‌های کمک رئیس سابق پلیس کنگره برای نیروی پشتیبانی پاسخ دهد. (جزئیات بیشتر)

این در حالی است که پیشتر، یک سازمان امنیتی آمریکایی هشدار داد حامیان افراطی و تندرو ترامپ، خواستار برخورد خشن و حتی اعدام قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکراتی هستند که به محکومیت او رأی دادند.

سناتورهای آمریکایی بامداد یکشنبه طی رأی‌گیری در جریان پنجمین روز بررسی دومین استیضاح رئیس‌جمهور سابق این کشور، او را از اتهامات تبرئه کردند.

سناتورهای جمهوری‌خواه در حالی از رئیس‌جمهور سابق هم‌حزبی خود دفاع کردند که سه روز پیش، مدیریت‌کنندگان دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور سابق آمریکا، فیلم‌های بهت‌آوری از روز حمله حامیان وی به ساختمان کنگره، ضرب و شتم مأموران پلیس و گریختن هراسان مسئولان آمریکایی از جمله معاون رئیس‌جمهور سابق منتشر کردند.

همچنین این تبرئه در حالی انجام شد که مدیریت‌کنندگان دموکرات دادگاه استیضاح ترامپ پیشتر هشدار داده بودند اگر او در این دادگاه محکوم نشود، می‌تواند دوباره حمله به ساختمان کنگره را تکرار کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول