اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مشکلات قلبی در اواسط عمر نشانه زوال عقل در پیری است

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که در دهه ۵۰ زندگی خود با مشکلات قلبی دست و پنجه نرم می‌کنند، به احتمال زیاد در کهن‌سالی دچار آلزایمر و فراموشی می‌شوند.

مشکلات قلبی در اواسط عمر نشانه زوال عقل در پیری است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، بررسی جامعی که توسط گروهی از محققان اسپانیایی صورت گرفته حاکیست ابتلای افراد به بیماری‌های قلبی و عروقی در دهه ۵۰ زندگی ارتباط مستقیمی با کاهش توانایی‌های شناختی و تضعیف شبکه عصبی در سنین بالاتر دارد.

بر مبنای پژوهش یادشده افراد حدوداً ۵۰ ساله با فشار خون خفیف، شواهدی از اختلال در متابولیسم مغز را در مناطق مرتبط با بیماری‌هایی همچون آلزایمر و زوال عقل نشان داده اند. تصلب شرایین یکی ازعلل شایع بیماری‌های قلبی عروقی است که به علت تجمع آهسته کلسترول و چربی‌ها در دیواره شریان‌ها رخ می‌دهد. تصلب شرایین می‌تواند برای مدت زمان قابل توجهی بدون علامت باقی بماند و طی سال‌ها قبل از بروز علائم بالینی، به تدریج عروق را تنگ کرده و در نهایت به حمله یا سکته قلبی منجر شود. آلزایمر و دیگر بیماری‌های تخریب کننده سیستم عصبی هم از این نظر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی هستند.

نتایج یادشده بر مبنای بررسی وضعیت پزشکی ۵۴۷ فرد حدوداً ۵۰ ساله به دست آمده که همه آنها نشانه‌های اولیه ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی را داشته‌اند.

انتهای پیام /

https://newatlas.com/health-wellbeing/hypertension-heart-dementia-alzheimers-brain-metabolism/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول