اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

پایان دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب/ سربازان پیشکسوت را از یاد نبرید

محمدرضا سهرابی‌نژاد از شاعران پیشکسوت انقلاب به انتخاب مدیران جوان در حوزه‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: هرچند این جوان‌گرایی ثمرات خوبی دارد، اما نباید سربازان پیشکسوت را فراموش کرد.

پایان دوازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب/ سربازان پیشکسوت را از یاد نبرید

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه دوازدهمین «جشنواره شعر و داستان انقلاب»، شب گذشته در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری در کنار دبیر بخش شعر و داستان حضور داشتند و از برگزیدگان تجلیل کردند. (اینجا بخوانید)

در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا سهرابی‌نژاد در عرصه شعر انقلاب و محمدرضا بایرامی در عرصه داستان انقلاب تقدیر شد.

*دادمان: حوزه هنری، میراث بزرگان ادبیات

در این مراسم محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در سخنانی ابراز داشت: با یادآوری تلاش‌های مرحوم امیرحسین فردی برای رشد و تعالی ادبیات انقلاب گفت: ایشان حرکتشان را از مسجد جواد الائمه آغاز کرده، در حوزه هنری ادامه دادند، در جایزه شهید غنی‌پور رشد دادند، در جشنواره داستان انقلاب به حد اعلاء رساندند و در کارگاه قصه و رمان تلاش کردند ادبیات انقلاب را به نقطه بلوغ برسانند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوزه هنری میراث چنین بزرگانی است گفت: در حوزه هنری باید بیش از پیش برای ارتقای هنر و ادبیات انقلابی تلاش کنیم، ما در مجموعه تهران و همکارانم در مراکز حوزه هنری استان‌ها باید تلاش کنند تا به جایگاه شایسته حوزه هنری دست پیدا کنیم.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با تقدیر از تلاش‌های «محمدرضا بایرامی» و «محمد رضا سهرابی‌نژاد» گفت: جایگاه این اساتید به دلیل زحماتی که برای ادبیات انقلاب کشیده‌اند بسیار رفیع و ارزنده است.

* بایرامی: مرحوم فردی همیشه با صبوری شنونده انتقادات بود

محمدرضا بایرامی پس از تقدیر در سخنانی با اشاره به عکس‌های نویسندگان و شعرای زنده یاد انقلاب اسلامی که در سالن اجرای مراسم قرار داده شده بود، گفت: من از همکاری و همراهی با بیشتر این نویسندگان و اساتید ادبی، خاطرات فراموش نشدنی‌ای دارم. ما روزهای خوبی را با یکدیگر سر کردیم.

وی با یادآوری خاطرات خوبی که از دوستی با زنده یاد امیرحسین فردی داشت، گفت: امیرحسین فردی انسانی ادیب، وارسته و بااحساس بود که بیشتر از آنکه به احوالپرسی با مسئولان و روسا علاقه داشته باشد به پرسیدن حال گل‌ها، شمشادها و پرندگان علاقه داشت. او انسان عجیبی بود که حواسش به همه نویسندگان بود و همانطور که از حرکت مسجد جواد الائمه مراقبت می‌کرد، حواسش به جایزه شهید غنی‌پور و سایر فعالیت‌های ادبی هم بود. او همیشه شنونده انتقادات بود و با صبوری همه حرف‌ها و حتی انتقادات را شنوا بود و ما امروز بیشتر از قبل به چنین نویسندگانی نیازمندیم.

* جعفری: سینماگران پا پیش بگذارند

در ادامه مراسم ‌حسینعلی جعفری، دبیر علمی بخش داستان جشنواره در سخنانی با بیان اینکه آثار جشنواره امسال از لحاظ کیفی بسیار قابل توجه بودند گفت: من از سینماگران می‌خواهم که به سمت اقتباس از داستان‌های نویسندگان کشورمان حرکت کنند و از این داستان‌های بدیع و جذاب برای ساخت فیلم‌ها و سریال‌هایشان استفاده کنند.

در این برنامه علی‌محمد مودب دبیر علمی بخش شعر جشنواره با اشاره به رشد قابل توجه آثار شعری جشنواره امسال گفت که باید توجه ویژه‌ای به جوایز جشنواره‌ها صورت گیرد و میزان جوایز افزایش یابد.

محمدرضا سهرابی نژاد هم پس از تقدیر از مدیران درخواست کرد با انتخاب جوانان در مسندهای مختلف سربازان پیشکسوت را فراموش نکنند گفت: من یک شاعر انقلابی هستم و انقلابی خواهم ماند و به این انقلابی بودن افتخار می‌کنم. با آنکه جوانگرایی بسیار خوب است اما باید همزمان از کسانی که سال‌ها در ادبیات انقلاب کار کرده و عمرشان را برای این ادبیات گذاشته‌اند استفاده شود و آنها به فراموشی سپرده نشوند و به این ترتیب است که ادبیات ما به اوج خواهد رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول