اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

لزوم ایجاد پد بالگرد در «ولاشجرد» و «خیرآباد» تویسرکان/ خدمات‌دهی هفت پد بالگرد

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی تویسرکان با تاکید بر اینکه پد بالگرد شهر فرسفج از مردادماه امسال به مردم این منطقه خدمات‌دهی دارد، گفت: ایجاد پد در ولاشجرد و مسیر خیرآباد ضروری است.

لزوم ایجاد پد بالگرد در «ولاشجرد» و «خیرآباد» تویسرکان/ خدمات‌دهی هفت پد بالگرد

فرشاد عبدالملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان با اشاره به اینکه پد بالگرد اورژانس  فرسفج مقابل پایگاه اورژانس شهر فرسفج مردادماه امسال افتتاح شد اظهار کرد: پد بالگرد داخل شهر فرسفج با هماهنگی اداره ورزش و جوانان به مردم این منطقه ارائه خدمات دارد.

وی با اشاره به اینکه حدود یک‌هزار متر مربع از زمین فوتبال 2 هزار متری اداره ورزش و جوانان تسطیح و به منظور استفاده از بالگرد اورژانس در اختیار ما قرار گرفته است،از خیران خواست که برای تسطیح و آسفالت پد بالگردهای سطح شهرستان اورژانس را یاری دهند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه اورژانس هیچ درآمد اختصاصی ندارد و همه خدمات اورژانس به مردم به طور کلی رایگان است تاکید کرد: حفظ و نگهداری بالگرد هزینه‌ای بسیار بالاست با توجه به شرایط محدود منابع مالی و اقتصادی سخت امروز ما به شدت به یاری خیران نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه اگر نزدیک جاده اصلی برای ایجاد پد بالگرد اورژانس شهر فرسفج خیر یا خیرانی زمین در اختیار اورژانس دهند به طور حتم بهتر است خاطرنشان کرد: تاکنون دو زمین معرفی شده؛ اما به لحاظ کارشناسی ایراد داشته و مورد تایید قرار نگرفتند.

عبدالملکی درباره تاثیرگذاری پدهای بالگرد بر نجات جان بیمار در شرایط اضطرار توضیح داد: اورژانس هوایی برای بیمارانی که دچار سکته مغزی و قلبی به ویژه سکته مغزی می‌شوند اثرگذاری بسیار بالای در نجات بخشی جان انسان دارد.

وی زمان انتقال این بیماران را «زمان طلایی» یعنی حدود یک ساعت دانست و تاکید کرد: اگر این بیماران در این زمان به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی برسند و خدمات لازم را دریافت کنند، عوارض بر بدن آن‌ها نمی‌ماند و از خسارات اجتماعی، روحی و روانی و حتی اقتصادی به فرد و سپس به جامعه تحمیل نمی‌شود، و فرد به زندگی عادی خود بر می‌گردد.

مدیر پیش بیمارستانی اورژانس شهرستان تویسرکان با تاکید بر اینکه همه خدمات اورژانس حتی انتقال بیمار با بالگرد در هر شرایط و مکان رایگان است، از وجود هفت پد بالگرد در سطح شهرستان خبر داد و افزود: پد بالگرد اضظراری اورژانس در میررضی، گردنه دولایی،میانده، فرسفج، سرکان، اشتران و بیمارستان جدیدالاحداث ۱۵۴ تختخوابی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فعال و به مردم شهرستان خدمات دارند.

وی با بیان اینکه پدهای بالگرد اورژانس به جز بیمارستان جدیدالاحداث سردارسلیمانی هیچ کدام آسفالت نیستند تصریح کرد: پد بالگردها اضطراری فقط برای نشستن و بلند شدن است اما اگر آسفالت باشد خدمات‌دهی بهتر صورت می‌گیرد در صورتی که پد خاکی باشد زمان‌های شاید گردو خاک دید خلبان کور کند، برهمین اساس یاری و همکاری خیران را برای آسفالت پدها و... می‌طلبیم.

عبدالملکی با اشاره به اینکه برای ایجاد پد بالگرد در ولاشجرد زمین در کنار مسیر جاده تویسرکان به کنگاور داریم خاطرنشان کرد: برای تسطیح آن بسیار پیگیری کردیم؛ اما تاکنون هیچ اقدامی نشده است، به همین منظور از دهیاری روستای ولاشجرد و اداره راه و شهرسازی ولاشجرد ‌می‌خواهیم این زمین را برای ارائه خدمات اورژانس تسطیع کنند.

 وی با بیان اینکه خدمات صفر تا صد اورژانس رایگان است و همه امور آن عام المنفعه و با همکاری خیران انجام می‌شود بیان کرد: اعتبار دولتی اورژانس متاسفانه ناچیز است که آن هم برای تامین داور و تجهیزات صرف می‌شود.

مدیر پیش بیمارستانی اورژانس شهرستان تویسرکان با تاکید بر اینکه ایجاد پد بالگرد در مسیر خیرآباد به عنوان یک ضرورت، نیاز است، گفت: زمین برای ایجاد پد بالگرد به اورژانس داده شده؛ اما برای تسطیح متاسفانه هنوز دستگاه‌های مربوطه هیچ اقدامی نکردند، ایجاد پد بالگرد در ولاشجرد و گردنه خیر آباد در دو مسیر اصلی شهرستان باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول