اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مرمت خانه تاریخی میرزا کوچک

به گفته معاون میراث‌فرهنگی گیلان مرمت خانه تاریخی میرزا کوچک خان جنگلی در شهر رشت به‌صورت مشارکتی و با همکاری شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان آغازشد.

مرمت خانه تاریخی میرزا کوچک

ولی جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به پایان مرمت خانه تاریخی میرزا کوچک خان رشت اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده با شهرداری رشت در خصوص ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی که در اختیار این شهرداری قرار دارد، مرمت خانه تاریخی میرزا کوچک خان جنگلی در شهر رشت به‌صورت مشارکتی و با همکاری شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان آغازشده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مسؤولان در راستای مرمت و تبدیل خانه تاریخی میرزا کوچک خان و تبدیل آن به خانه موزه نهضت جنگل تصریح کرد: کلیه اعتبارات مرمت و ساماندهی این مجموعه از طریق شهرداری رشت تأمین شد و روند مرمتی آن با نظارت کارشناسان معاونت میراث فرهنگی استان گیلان به انجام رسید و امیدواریم با حمایت مسؤولان محترم استانی و تشکل‌ها بتوانیم از آثار تاریخی استان گیلان حفاظت و حراست کنیم.

به گفته معاون میراث فرهنگی گیلان، رنگ‌آمیزی، لکه‌گیری، تعمیرات سقف و پلکان‌ها، بندکشی آجرها، مرمت ویترین‌ها و جمع‌آوری سازه‌های ناهمگون ازجمله اقداماتی است که در این مرحله در خانه میرزا به انجام رسید.

به گزارش فارس، خانه تاریخی میرزا واقع در محله استادسرا رشت با شماره ۲۲۵۰۸ در ۲۷ اسفند‌ماه ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول