اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

نفوذ آسیب‌ها در فضای مجازی بدون فیلتر شده است/خدمات مشاوره و مددکاری در 1000 کلانتری

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه بیش از1000 کلانتری را به برنامه مشاوره و مددکاری مجهز کرده‌ایم تا بتوانیم نگاه پلیس اجتماعی را محقق سازیم،گفت: کنترل‌ها در فضای مجازی سخت‌تر بوده و نقش خانواده‌ها بسیار مهم است؛چرا که امروز مرزها بسته شده و نفوذ آسیب‌ها بدون فیلتر است.

نفوذ آسیب‌ها در فضای مجازی بدون فیلتر شده است/خدمات مشاوره و مددکاری در 1000 کلانتری

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، سردار مهدی حاجیان، معاون اجتماعی ناجا امروز در کنفرانس ملی امور اجتماعی در برنامه هفتم توسعه با تأکید بر اینکه اگر نگاه راهبردی در پیشگیری از آسیب‌ها داشته باشیم باید به موضوع امنیت توجه کنیم‌، گفت: امنیت محصول گرانبهایی است که با همکاری مردم و نهادهای مختلف می‌تواند به دست آید چرا که امنیت بسترساز تمام توسعه‌ها در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه در تولید امنیت نهادهای زیادی نقش دارند، گفت: تمام نهادها باید در برنامه راهبردی خود پیوست امنیتی را ببینند؛ چرا که اگر توانستیم نگاه امنیت پایه و پیوست امنیتی -انتظامی برای طرح‌های خود داشته باشیم، می‌توانیم طرح را به موفقیت برسانیم.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به فضای مجازی و زندگی مردم در این فضا، خاطرنشان کرد: در ادامه زندگی اول  زندگی دوم به وجود آمده است؛ برای مثال در فضای حقیقی می‌گوییم پلیس در سر چهارراه‌ها و کلانتری‌ها نقش نظارتی دارند اما باید ببینیم در فضای مجازی نقش‌ها را چطور تعریف کرده‌ایم.

 حاجیان با تأکید بر اینکه برای توسعه جامعه امن باید نهادهای اجتماعی برنامه خود را بر اساس نگاه امنیت پایه و امنیت آفرین در نظر گیرند، ابراز داشت: ضروری است در اسناد بالادستی این طور تدوین کنیم که سازمان‌ها مسؤول به ایفای نقش خود باشند.

وی با اشاره به نقش عوامل مختلف در بروز سرقت در جامعه افزود: در علل وقوع این موضوع چیزهای زیادی نقش دارند؛ باید ببینیم فقر و بیکاری، خانواده و نهادها در بروز این موضوع به چه میزان نقش دارند.

معاون اجتماعی ناجا تاکید کرد: امنیت یک مقوله‌ای است که اگر خدشه‌دار شود، ترمیم آن محال است و نمی‌توانیم امنیت را به حالت اول برگردانیم؛ در نتیجه باید در برنامه هفتم پیوست اجتماعی امنیتی را مشخص کنیم.

 حاجیان با تأکید بر اینکه مردم باید سطح خودکنترلی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: وقتی فرآیند اجتماعی شدن ناقص است انتظار داریم عده‌ای قربانی خشونت‌های خانوادگی و جرم شوند؛ در نتیجه باید ببینیم چه کاری کرده‌ایم تا این چنین افراد را به فرآیند زندگی برگردانیم تا نقش اجتماعی خود را ایفا کنند.

وی با تأکید بر ضرورت هماهنگی بین برنامه‌های حوزه‌های مختلف و نهادها در حوزه اجتماعی بیان داشت: در نیروی انتظامی موضوع اجباری کردن مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها مورد توجه جدی است و نگاه پلیس اجتماعی بوده و باید نگاه اجتماعی باشد.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال این موضوع هستیم تا هویت مدنی پلیس را در جامعه ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: بیش از هزار کلانتری را به برنامه مشاوره و مددکاری مجهز کرده‌ایم تا بتوانیم نگاه پلیس اجتماعی را محقق سازیم.

معاون اجتماعی ناجا با توجه به ضرورت نظارت لازم بر فضای مجازی ابراز داشت: نگاه ما این است که در فضای مجازی نقش‌آفرینی کنیم؛ البته کنترل‌ها در این فضا سخت‌تر بوده و نقش خانواده‌ها و دانش رسانه‌ای آنها بسیار مهم است؛چرا که امروز مرزها بسته شده و نفوذ آسیب‌ها بدون فیلتر است.

حاجیان با بیان اینکه در گذشته فیلترهایی تحت عنوان خانه، مدرسه و پلیس وجود داشت یادآور شد: نگاه ما در حوزه فرهنگی تدافعی و پدافندی بوده و همیشه دفاع کرده‌ایم که این باید اصلاح شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول