اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

مرغداری‌های البرز 23 درصد نیاز استان را برطرف می‌کنند

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی با اشاره به اینکه 38 واحد فعال در استان البرز جوجه ریزی دارند، گفت: این واحدها تنها23 درصد نیاز مردم استان را تأمین می‌کند و ما بقی نیاز از طریق واردات مرغ از دیگر استان‌های کشور فراهم خواهد شد که علت نوسانات قیمت مرغ در البرز نیز همین موضوع است.

مرغداری‌های البرز 23 درصد نیاز استان را برطرف می‌کنند

مجید مرادخانی، مدیر امور طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اینکه در حال حاضر 38 واحد فعال در استان البرز وجود دارد که جوجه ریزی دارند، گفت: بالغ بر 590 هزار قطعه جوجه ریزی انجام شده است که به بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه البرز واردکننده گوشت به شمار می‌رود، افزود: برای تأمین نیاز مردم نیاز داریم از استان‌های مجاور مرغ را وارد کنیم، با فعالیت واحدهای البرزی حدود 23 درصد نیاز استان تأمین می‌شود.

 مدیر امور طیور و زنبور عسل جهادکشاورزی با اشاره به اینکه نوسان قیمت در استان به دلیل وابستگی البرز به سایر استان‌های کشور است، ادامه داد: در بحث تخم مرغ با توجه به اینکه جزو استان‌های صادرکننده به شمار می‌رویم مشکلی وجود ندارد.

مرادخانی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تأمین نیاز گوشت مرغ استان انجام شده است، ادامه داد: مقرر شد تمامی واحدهایی که مجوز کشتار نیاز دارند با یکی از تعاونی‌هایی که مشخص شده قرار داد امضا کنند؛ این واحدها با توجه به اینکه نهاده دامی به صورت یارانه ای در اختیار آن‌ها قرار گرفته است بر اساس نهاده دریافتی مرغ را به قیمت مصوب در اختیار شرکت تعاونی قرار دهند تا توسط سازمان میادین عرضه شود.

وی با بیان اینکه تخم‌مرغ از البرز به تهران صادر شده است، تصریح کرد: استان البرز در حوزه مرغ تخم گذار رتبه سوم کشوری را دارد و سالانه بالغ بر 94 هزار تن تولید دارد. 

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه هر ساله در مقطعی با افزایش قیمت مواجه هستیم، گفت: اجازه نداریم در حوزه قیمت مرغ‌های وارداتی دخیل باشیم، نهادهای دیگری در خصوص نظارت بر قیمت مرغ‌های عرضه شده در بازار دخیل هستند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول