اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

امام(ره) فرمودند ما انقلاب را صادر می‌کنیم اما نه با عملیات

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام(ره) فرمودند که ما این انقلاب را صادر می‌کنیم، چون این انقلاب متکی به تأییدات الهی است و بعد توضیح دادند که با عملیات نمی‌خواهیم آن را صادر کنیم.

امام(ره) فرمودند ما انقلاب را صادر می‌کنیم اما نه با عملیات

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه «بدون توقف» درباره اینکه برخی می‌گویند قول و گفته‌های افرادی در ایران باعث تحریک دشمن و حمله عراق شده، تصریح کرد: سندی بیاورند که جایی حرفی زده شده که بهانه دست دشمن داده، قول و گفته مستمسکی برای وقوع جنگ نیست، اینها که فلان امام جمعه‌ای حرفی زده و آنها تحریک شدند توجیهات نچسبی است، امام(ره) فرمودند ما این انقلاب را صادر می‌کنیم چون این انقلاب متکی به تأییدات الهی است و بعد توضیح دادند که با عملیات نمی‌خواهیم آن را صادر کنیم.  

این چهره سیاسی عنوان کرد: حرف امام(ره) این بود که چون حرف ما حرف اسلام است و مردم منطقه هم مسلمان هستند دل‌های آنها بستر حرف‌های ما قرار می‌گیرد، نه اینکه می‌خواهیم حکومت‌مان را توسعه دهیم، از قضا از کسانی که خبطی کردند آقای منتظری بود که حرف‌های تندی در خصوص بحرین زدند که آنجا هم مال ماست یا فرزند شهید ایشان که داعیه‌های مبارزاتی قوی و قدرتمندی داشت این چیزها وجود داشت ولی حرف که جنگ راه نمی‌اندازد. 

وی در پاسخ به این سؤال که «منظور از صدور انقلاب چه بود»، گفت: صدور یعنی ما یک حرف حقی داریم که می‌گوییم «استقلال، آزادی حکومت مبتنی بر قانون الهی» این حرف حقی است که هر کس دوست دارد بگیرد والا صدور انقلاب به این معنی که به سبک چگوارا یک سری چریک جمع کنیم و لشکرکشی کنیم در جمهوری اسلامی نبوده، صدور انقلاب در واقع به معنی انتقال فرهنگ است. 

صفارهرندی در پاسخ به این سؤال که «پس بهانه حج خونین کار چه کسی بوده» یادآور شد: اتفاقا این اقدام کار همان جریان تندرویی است که امروز یقه انقلاب را گرفته، حج خونین کار رژیم سعودی خبیث بود ولی اینکه از این حرف می‌زنید که مستمسک آنها برای برخورد با ما اتفاقی بود که یک کسانی مهمات منتقل می‌کردند؟ آنها چه کسی بودند؟ همان دار و دسته سیدمهدی هاشمی رخنه کرده در بیت آیت‌الله منتظری. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که «در آن شرایط چرا اصلا بحث صدور انقلاب مطرح شد» عنوان کرد: انقلاب اسلامی در آن زمان آمد یک ایده عدم تعهد واقعی را با شعار نه شرقی و نه غربی مطرح کرد، این شعار خودش قابلیت صدور داشت، ایجابش این بود که توانست با سرعت نظامی را مستقر کند و قانون اساسی آن نیز نسخه‌ای متفاوت بود که نه به نظام‌های شرقی و نه نظام‌های غربی می‌خورد و یک نوع جدیدی از نگرش به جهان بود و به همین جهت قابلیت صدور داشت. 

وی در خصوص اینکه آیا شرایط بعد از انقلاب ایجاب می‌کرد که شعار صدور انقلاب داده شود، تصریح کرد: صدور انقلاب به این مفهوم که یک دعوت جهانی است، هیچ خرجی نداشت که بگوئیم به ازای آن جنگ راه می‌افتد، این همه دعوت داشت آن زمان در عالم از شرق و غرب صورت می‌گرفت و ایدئولوژی‌های‌شان را به کشور ما صادر می‌کردند پس عملیات ایدئولوژیک کردن چیزی نیست که مولد اتفاقات خطرناک باشد. 

این فعال سیاسی در پاسخ به این سؤال که «زمانی که صدام پیشنهاد صلح داد چرا اینجا شعار جنگ جنگ تا پیروزی مطرح شد» عنوان کرد: نخست توضیح دهم وقتی جنگ راه افتاد همه گروه‌های مختلف موجود در کشور علیه صدام بیانیه دادند، اینطور نبود که امام(ره) طرف قصه جنگ بوده، همه اینهایی که ادعا می‌کنند که ما ضد جنگ بودیم آن موقع از جنگ دفاع می‌کردند و همه حتی دل‌شان می‌خواست بگویند ما قهرمان این جنگیم، حتی منافقان در روزنامه مجاهد مکرر عکس شهیدی را چاپ کرده بودند به اسم شهید ما در جبهه‌های جنگ که البته کارشان رسید به جایی که شهید دزدی می‌کردند که خانواده‌های شهدا گفتند چرا دروغ می‌گوئید بچه‌ ما از شما نفرت داشت.  

صفارهرندی در ادامه توضیح داد: یک دوره‌ای بود عادت شده بود که بعضی از کشورها غالبا با تحریک ابرقدرت‌ها به کشوری حمله می‌کردند و بیرون نمی‌رفتند مثل بخشی از سرزمین‌های مصر، اردن و سوریه که در اختیار اسرائیل است و فقط لبنان توانست با رشادت خاک خود را پس بگیرد، شعار جنگ جنگ تا پیروزی یعنی بر وفق عمل مجاهدان مقاوت لبنانی جنگ به نتیجه می‌رسد. در آن زمان هم صورت ظاهرقضیه این بود که عراق گفت جنگ را متوقف کنیم، امام(ره) گفتند اگر درخواست‌شان واقعیت دارد از این مناطقی که اشغال کردند بیرون بروند تا صحبت کنیم که آنها نرفتند.

مشاور فرمانده‌کل سپاه همچنین اظهار کرد: برخی از رؤسای جمهور هم برای مداخله آمدند و امام حرف خودشان را زدند تا ما سرزمین‌های خودمان را آزاد کردیم، اما هنوز بخش‌هایی از خاک ما در دست عراق بود، امام(ره) از فرماندهان نظامی سؤال کردند الان با وضعیتی که داریم امنیت برای استان‌ها و شهرهای مرزی ما برقرار است؟ آیا تضمینی وجود دارد این اتفاق دوباره نیفتد؟ و آنها گفتند نه، امام هم گفتند پس چه کار کنیم که تضمین به وجود بیاید؟ فرماندهان گفتند باید ورود کنیم به خاک عراق و به یک نقطه‌ای برسیم که امنیت شهرهای ما برقرار شود، این منطق ادامه پیدا کردن جنگ بعد از آزادسازی خرمشهر است. 

وی در ادامه یادآور شد: اگر امروز کسی بپرسد دلیل حقانیت این انقلاب چه بوده می‌گویم دلیلش این است که امروز که در آستانه 43 سالگی آن هستیم همان انرژی و شور، قدرت تحریک و جذب و توانایی علم‌داری را دارد، امروز در مقابله با کرونا تجربیات قدرتمند این کشور را می‌بینید که بر کاکل نسل جوانی است که هیچ نسبتی با جنگ نداشته اما آثار آن روزها به او منتقل شده و رفته در صف مقدم تسخیر سنگرهای کلیدی علم و فن‌آوری قرار گرفته، این انقلاب پشتوانه خوبی برای این کشور بوده است. 

سردبیر اسبق روزنامه کیهان در پایان گفت: دشمنان و رقیبان این انقلاب  می‌گویند اکسیر انقلاب توانایی این را داشته امروز ایرانیان با اینکه تحریم و از امکانات محروم شدند موفق شدند ماهواره به مدار زمین بفرستند، سیستم موشکی‌شان آنقدر قدرتمند است که برای کشورشان بازدارندگی آورده، این انقلاب ستودنی است، از گذرگاه‌هایی عبور کرده که بخشی از آن حوادث خود انقلاب و بخشی از آن سال‌های نخست درگیری ما با جریانات مزاحم و بخشی دوران طلایی و درخشان جنگ است، این سرمایه است که از مردم ما فولادهای آبدیده ساخته، روئین‌تن‌شان کرده تا الان به استقبال حوادث رفته و آینده خودشان را طراحی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول