اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

صرف اعتبار 30 میلیارد تومانی برای پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد

در راستای تعادل بخشی به منابع آب زیر زمینی استان البرز، فازهای 1 و 2 پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد، با صرف اعتبار 30 میلیارد تومانی، با پیام ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

صرف اعتبار 30 میلیارد تومانی برای پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، در راستای تعادل بخشی به منابع آب زیر زمینی استان البرز، فازهای 1 و 2 پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد، با صرف اعتبار 30 میلیارد تومانی، با پیام ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

این پروژه با تغذیه8/5 میلیارد متر مکعب در سال، نقش مهمی در تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی استان بخصوص دشت هشتگرد و نظر آباد خواهد داشت. علاوه بر آن، کمک به کنترل سیلاب‌های رودخانه کردان در فصول پر بارش، از دیگر نتایج این پروژه خواهد بود.

گفتنی است پروژه فوق با هدف تقویت و توسعه منابع آب‌های زیرزمینی دشت هشتگرد واقع در شمال غربی البرز در دستورکار قرار گرفته است که مطالعات طرح تغذیه مصنوعی سفره آب‌های زیرزمینی دشت هشتگرد در پایاب رودخانه کردان از سال 1380 تا 1392 توسط آب منطقه ای تهران و البرز انجام شده است.

یکی از مهمترین پیامدهای اجرای پروژه یاد شده را می‌توان به کارگیری نیروهای متخصص در زمان اجرای آن و سرانجام بازگشت ساکنین منطقه به شغل بومی خود که همان کشاورزی است، برشمرد.

اجرای کامل و دقیق این پروژه از مهاجرت و هجوم به مناطق شهری نیز جلوگیری خواهد کرد؛ همچنین ممکن است نرخ مهاجرت معکوس را نیز بالا ببرد.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول