اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد ۹۵۰ شغل مولد برای زندانیان در کردستان/ ۵۰ درصد ورودی زندان‌ها مرتبط با مواد مخدر است

مدیرکل زندان های کردستان گفت: برای ۹۵۰ زندانی در زندان‌های کردستان شغل مولد ایجاد شده است.

ایجاد ۹۵۰ شغل مولد برای زندانیان در کردستان/ ۵۰ درصد ورودی زندان‌ها مرتبط با مواد مخدر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مراد فتحی پیش از ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مواد مخدر با 24 درصد، سرقت و دزدیدن مال غیر با 22 درصد بیشترین فراوانی جرائم را در استان به اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: 80 درصد از سرقت و ربودن مال غیر هم براساس آمار و اطلاعات موجود توسط معتادین انجام می‌گیرد.

مدیرکل زندان‌های کردستان با عنوان اینکه 50 درصد از ورودی زندان‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم به موضوع مواد مخدر و اعتیاد بر می‌گردد، عنوان کرد: بیشترین ورودی در این زمینه مربوط به سه شهرستان بانه با 44 درصد، مریوان 42 درصد و بیجار 38 درصد است.

به گفته وی، کمترین ورودی زندانیان در حوزه نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر هم مربوط به شهرستان سقز با 27 درصد، کامیاران با 7 درصد و ...است.

فتحی اضافه کرد: طی 10 ماهه امسال 850 نفر در رابطه با نگهداری و خرید و فروش مواد مخدر تحویل و در مجموع 6 هزار و 808 نفر در 11 ماهه امسال به زندان‌های استان تحویل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در راستای توانمندسازی زندانیان با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای انجام شده است.

مدیرکل زندان‌های کردستان اذعان کرد: بحث توانمندسازی زندانیان جرائم مواد مخدر و سایر جرایم 2 هزار و 52 مورد مدرک آموزش‌های حرفه‌ای در 82 رشته فنی و حرفه‌ای برای زندانیانی که زیرپوشش آموزش‌های قرار گرفته‌اند، صادر شده است.

وی همچنین اضافه کرد: برای 950 زندانی در زندان‌های استان شغل مولد ایجاد شده است، اگرچه درآمد آنها کم است اما هزینه خود و بعضا خانواده‌هایشان را از محل تولید صنایع دستی و غیره تامین می‌کنند.

فتحی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات بعد از پایان دوره محکومیت مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در این راستا در کنار تسهیلاتی که از طریق بانک‌ها با معرفی فنی و حرفه‌ای انجام می‌گیرد خود اداره‌کل زندان‌های استان نیز اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان را به این حوزه اختصاص داده که تا سقف 35 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه به هر زندانی در راستای اشتغالزایی پرداخت شده است.

انتهای پیام/2330/71/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول