اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

شکایت کارگردان معروف به پلیس فتا+ جزئیات

معاون اجتماعی پلیس فتا از شکایت کارگردان معروف به پلیس فتا مبنی بر سرقت و انتشار غیرمجاز آثار تولیدی وی در فضای مجازی خبر داد.

شکایت کارگردان معروف به پلیس فتا+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه هر گونه بهره برداری یا انتشار غیر مجاز آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است ، به متخلفان حوزه هنری نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی اعلام شکایت رسمی یکی از کارگردانان معروف کشورمان مبنی بر سرقت و انتشار غیر مجاز آثار تولیدی وی در قالب فیلم سینمایی در سایت ها و کانال های فضای سایبر موضوع در دستورکار کارشناسان فنی پلیس فتا جهت رسیدگی قرار گرفت.

وی گفت : پس از بررسی های تخصصی و کشف ادله دیجیتال جرم ، افراد مرتبط با این اقدام مجرمانه مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از احضار و تحقیقات تکمیلی ، پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی فرستاده شد.

معاون اجتماعی پلیس فتا با اشاره به اینکه هر گونه بهره برداری و یا انتشار غیر مجاز از آثار سینمایی بدون سیر مراحل اداری و قانونی تعیین شده جرم است  به متخلفان این حوزه هنری نسبت به پیامدهای زیان آور این اقدام مجرمانه هشدار داد.

وی افزود: ساخت محصولات فرهنگی و هنری نظیر فیلم ها و سریال های سینمایی و تلویزیونی با هزینه های نسبتا بالا انجام می شود؛ هر گونه بهره برداری و انتشار غیر مجاز آثار تولیدی توسط سود جویان که عمدتا به دلایل خاص کسب منافع مالی و جذب مخاطب در کانال ها و پیج های شخصی صورت می پذیرد را باعث بوجود آوردن خسارت های مادی و معنوی به دست اندرکاران تولید آثار سینمایی برشمرد.

سرهنگ پاشایی افزود : همواره شاهد ارجاع پرونده های قضائی و همچنین تماس های مختلفی از سوی اصحاب رسانه و دست اندرکاران تولید برنامه های تلویزیونی و سینمایی هستیم که نسبت به سرقت و انتشار آثار تولیدی خود در فضای مجازی شکایت دارند که با انجام بررسی های فنی و کارشناسی و بر اساس سر نخ های به دست آمده ، مشخص می شود یکی از علت های اصلی افشا و انتشار آثار تولیدی شاکیان عدم رعایت های پروتکل های امنیتی نگهداری آثار تولیدی است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد : در بعضی موارد شاهد انتشار غیر مجاز این آثار توسط سایر دست اندرکاران تولید هستیم و این مقوله شامل سریال های تلویزیونی در حال پخش هم می شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به تمتم سینماگران و تولیدکنندگان آثار سینمایی توصیه کرد :محتواهای تولیدی در عرصه رسانه ها باید با رعایت پروتکل های امنیتی در جای مناسب ذخیره شود و با فیلترکردن دسترسی سایر افراد و حتی اعضای تیم تولید که می توانند به صورت سهوی و عمدی زمینه ساز انتشار آثار باشند ، از وقوع این گونه جرایم جلوگیری کرد.  

وی تصریح کرد: مدیران سایت ها و کانال های فضای مجازی باید از بازنشر این گونه آثار خودداری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول