اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بررسی انتقال آب خلیج فارس به اصفهان در جلسه با وزیر صمت/ مشکلات طرح مسکن ملی در استان برطرف شد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح ملی چندین جلسه برگزار کردیم که در یکی از آن جلسات با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی، مباحث مربوط به انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان را مورد بررسی قرار دادیم و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد‌.

بررسی انتقال آب خلیج فارس به اصفهان در جلسه با وزیر صمت/ مشکلات طرح مسکن ملی در استان برطرف شد

عباس مقتدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که جلساتی در خصوص حل مشکلات آب زاینده رود تشکیل شده است، اظهار کرد: در بالاترین سطح پیگیری‌ها جلسات متعددی برای حل مشکل آب زاینده رود تشکیل داده‌ایم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مدت زمان گذشته در یکی از جلساتی که در دیوان محاسبات به میزبانی نمایندگان شهرستان اصفهان با حضور تمام مسؤولان مربوطه در سطح استان اصفهان برگزار شد، موضوع مصوبات ۹ ماده‌ای و آن بخشی از مصوبات که بر زمین مانده است را مورد بررسی قرار دادیم.

وی تصریح کرد: مقرر شد که در زمینه پیگیری‌های استانی و ملی تقسیم کار جدی‌تر صورت گیرد، به همین دلیل در طول هفته گذشته چند جلسه نیز در استانداری با حضور معاون استاندار و مسؤولان آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و برخی از مدیران مرتبط در سطح استان اصفهان تشکیل شد تا راهکار‌های تحرک بیش‌تر در اجرای مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب که مربوط به استان اصفهان است را عملیاتی کنیم.

مقتدایی ادامه داد: در جلسات تشکیل شده به نمایندگی از سایر نمایندگان شهرستان حضور داشتم و به نظر می‌رسد اکنون مطالبات مردم و جریان رسیدگی به آن شدت بیش‌تری پیدا کرده‌ است.

بررسی انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان در جلسه با وزیر صمت

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح ملی نیز چندین جلسه را برگزار کردیم که در یکی از آن جلسات با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی از نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی، مباحث مربوط به انتقال آب از خلیج فارس به اصفهان را مورد بررسی قرار دادیم و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد‌.

وی افزود: بر اساس آنچه که در کمیسیون اقتصادی گذشت و مباحثی که مطرح شد، مقرر شد که آب مورد نیاز صنایع بزرگ اصفهان بر اساس پروتکل‌هایی که مورد تصویب قرار گرفته و مشخص شده‌است از خلیج فارس به اصفهان منتقل شود.

مقتدایی تصریح کرد: این تصمیم در حالی گرفته شد که آب برای صنعت و معدن از خلیج فارس به سیرجان منتقل شده و اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد و براساس برآوردها تا پایان اسفند ماه به اردکان می‌رسد تا مورد استفاده صنایع یزد در آن منطقه قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون در صنایع بزرگ مانند فولاد، ذوب آهن و پالایشگاه در حال پیگیری و عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌‌هایی هستند تا آب مورد نیاز صنعت اصفهان از خلیج فارس تامین شود.

احتمال کاهش مشکلات زاینده‌رود در صورت انتقال آب

وی افزود: اگر این موضوع به نحو شایسته پیش برود طی چند سال آینده میزان آب بیش‌تری در رودخانه زاینده‌رود رها خواهد شد که این امر می‌تواند حداقل بخشی از معضلات زاینده رود را کاهش دهد.

مقتدایی در ادامه درخصوص جلسه‌ای که برای طرح ملی مسکن برگزار شده بود، بیان کرد: مسکن مورد نیاز مردم در مناطق شرق و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر را از طریق اقدام ملی برای مسکن پیگیری کردیم‌.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به همین جهت برای حل معضلات و مشکلات و برخی نابسامانی‌هایی که در هفته‌های گذشته پدید آمده بود از وزیر راه و شهرسازی خواستیم تا معاون خود و مسؤول اقدام ملی را به اصفهان اعزام کند که جلسه‌ای در محل دیوان محاسبات اصفهان تشکیل شد و در آن نمایندگان شهرستان، شهرداران ۱۳ شهر شهرستان اصفهان و بخشداران و معاونین فرماندار حضور داشتند.

بررسی موانع و مشکلات طرح مسکن ملی

وی تصریح کرد: در این جلسه با حضور دست اندرکاران مربوط به ساخت و ساز مسکن، موانع و مشکلات برطرف شد و با توجه اینکه مدیر کل راه و شهرسازی هم در این جلسه حضور داشت دیدگاه‌های بخشداران و شهرداران و رؤسای شؤرا‌های شهر مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

مقتدایی تأکید کرد: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده بنا بر این شد که حد بالاتری از ساخت مسکن در اصفهان انجام شود و امیدواریم شهرهای کوچک، زمین لازم و اقدامات متناسب برای خانه‌دار شدن افرادی که تا کنون زمینی دریافت نکرده‌اند و فاقد مسکن هستند پدید آورند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این جلسه موانع و مشکلات موجود از سر راه مردم در شهرستان اصفهان برداشته شد و مسؤولان وزارتخانه و اداره کل مربوطه در استان قول داده‌اند همه مشکلات برطرف شود تا به خانه دار شدن افراد کمک شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹ص۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول