اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

افتتاح پروژه تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد با حضور وزیر نیرو/ وعده وزیر برای تکمیل طرح‌های برق آبی البرز

وزیر نیرو با اشاره به مشخصات پروژه تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد گفت: البرز با پیچیدگی‌های همراه است که بنا به نیازهای استان بهره برداری از پروژه‌های عظیم بزرگی در حوزه طرح‌های برق و آب پیش روی استان خواهد بود.

افتتاح پروژه تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد با حضور وزیر نیرو/ وعده وزیر برای تکمیل طرح‌های برق آبی البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوجبلاغ، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، ظهر امروز در آئین بهره‌برداری از فاز 1 و 2 تغذیه مصنوعی دشت‌های هشتگرد و نظرآباد، گفت: یکی از اهداف این طرح کنترل سیلاب در منطقه خواهد بود؛ پروژه تغذیه مصنوعی نقش مهمی را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

وزیر نیرو در ادامه اظهار کرد: این پروژه با هدف کنترل سیلاب رودخانه کردان، تغذیه سالانه آبخوان به میزان 12.5 میلیون مترمکعب و افزایش پایداری تأمین آب شرب منطقه افتتاح شد.

اردکانیان افزود: پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد در استان البرز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد تومان برای کنترل سیلاب رودخانه کردان، تغذیه سالانه آبخوان به میزان 12.5 میلیون مترمکعب و افزایش پایداری تامین آب شرب افتتاح شد.

به گفته این مقام مسؤول پروژه فوق با اجرای 1.5 کیلومتر طول کانال انتقال، 10 مترمکعب بر ثانیه ظرفیت سازه آبگیر، تعداد 8 دستگاه دریچه هیدرومکانیکال و 15 هکتار مساحت حوضچه تغذیه افتتاح شده است.

وی با اشاره به همجواری البرز و تهران، ادامه داد: البرز با اینکه در مجاورت پایتخت قرار گرفته اما با پیچیدگی‌هایی مواجه است؛ البته با مدیریتی که در استان وجود داشته است شاهد بهره برداری از طرح‌های بزرگ در البرز بوده ایم.

این مقام مسؤول با اشاره به درخواست استاندار البرز در زمینه تکمیل طرح‌های برق و آب در این استان، گفت: تحقق این طرح‌ها را پیگیری می‌کنم ضمن آنکه افتتاح طرح‌های بزرگی پیش روی البرز خواهد بود.

انتهای پیام/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول