اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن از تشکیلات خودگردان درباره انتخابات فلسطین توضیح خواست

منابع صهیونیستی گزارش دادند که دولت آمریکا از رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح انتخاباتی این تشکیلات توضیح خواسته است.

واشنگتن از تشکیلات خودگردان درباره انتخابات فلسطین توضیح خواست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع صهیونستی،‌ امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که واشنگتن از تشکیلات خودگردان درباره طرح انتخاباتی توضیح خواسته است.

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاستی و شورای ملی را تعیین کرد و طی حکمی، اعلام شد که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۲ ماه مه ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی ۳۱ جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و شورای ملی ۳۱ آگوست (۹ شهریور) برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب»‌ به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گزارش داد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره طرح تشکیلات برای انتخابات با مشارکت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توضیح خواسته است.

در این گزارش اشاره شده است که واشنگتن اصرار دارد که هر دولت فلسطینی که در آینده به سر کار می‌آید، بایست رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

آخرین بار که فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی انتخابات ریاستی و پارلمانی برگزار کردند، به ترتیب سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ بود که با پیروزی جنبش حماس، جنبش «فتح» به ریاست محمود عباس آن را به رسمیت نشناخت.

بر اساس گزارش کانال ۱۲‌  تلویزیون رژیم صهیونیستی،  واشنگتن تأکید کرده است که دولت آتی در فلسطین بایست آنچه آن را خشونت خوانده، کنار بگذارد و به تمام توافق‌ها پایبند باشد.

چهارده گروه فلسطینی اخیرا طی چند نشست در قاهره، پایتخت مصر، بر لزوم برگزاری انتخابات به عنوان یک فاکتور رفع شکاف سیاسی فلسطین و تحقق آشتی ملی تأکید کردند.

این سلسله نشست‌ها در حالی برگزار شد که جنبش جهاد اسلامی فلسطین از عدم مشارکت در انتخابات آتی فلسطین خبر داد و اعلام کرد که این انتخابات تحت سقف توافق اسلو خواهد بود که حقوق ملت فلسطین را نادیده می‌انگارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول