اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ورود بنیاد مستضعفان به ساخت «ریل سوم مترو»

ساخت «ریل سوم مترو» و «لوله‌های آلومینیومی نیروگاه‌ها» برای اولین بار در ایران توسط بنیاد مستضعفان انجام شد.

ورود بنیاد مستضعفان به ساخت «ریل سوم مترو»

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، هاشم نظام آبادی با اعلام خبر انعقاد قرارداد تولید ریل سوم مترو تهران و همچنین لوله‌های آلمینیومی نیروگاهی توسط بنیاد مستضعفان در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با توجه به فعالیت ۵ خط تولید شرکت آلومینیوم کاوه خوزستان و محصولات های‌تکنولوژی این کارخانه، قرارداد تولید ۷۰ کیلومتر ریل سوم مترو برای شهر تهران و همچنین لوله‌های آلومینیومی انتقال جریان نیروگاهی (Busduct) که تا پیش از این به طور کامل از خارج کشور وارد می‌شد، منعقد شد.

مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس متعلق به بنیاد مستضعفان افزود: این دو محصول که تا پیش از این امکان تولید در داخل کشور را نداشتند با همت متخصصان ایرانی، در بنیاد مستضعفان تولید شده و در حال حاضر این تولیدات قابلیت تامین تمام نیاز کشور در این دو بخش که از جمله بخش‌های مهم و در حال توسعه کشور هستند را دارد.

وی ادامه داد: یکی از این محصولات تولیدی، ریل سوم مترو است که تا امروز از خارج کشور تامین می‌شد و حالا پس از انجام موفقیت آمیز تست‌های ۴۰ روزه سرعت پایین و سرعت بالا در خطوط متروی «مهرآباد به اکباتان» و «خط ۲ مترو تهران»، قرارداد تولید ۷۰ کیلومتر از این ریل ها، با متروی تهران منعقد شده است.

نظام آبادی با اشاره به تولید لوله‌های آلومینیومی خاص توسط این کارخانه برای نیروگاه‌های کشور نیز گفت: این لوله‌های خاص (Busduct) که قطری معادل ۳۵۰ میلیمتر و ضخامتی ۱۲ میلیمتری دارند، یکی از نیاز‌های صنعت نیروگاهی ایران بود که تا پیش از این به طور کامل از خارج کشور وارد می‌شد و امروز بنیاد مستضعفان با تکیه بر تلاش مهندسان و متخصصان ایرانی، می‌تواند همه نیاز کشور در این بخش را به صورت کامل، تامین کند.

وی بیان کرد: دستیابی به توان ساخت این ۲ محصول توسط مهندسان و متخصصان ایرانی موجب می‌شود تا با توجه به در حال توسعه بودن صنعت نیروگاهی و خطوط مترو، از خروج قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری شود و نیاز داخل در این ۲ محصول به طور کامل تامین شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول