اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

راهنمای سفر به مشهد مقدس

مشهد به عنوان دومین کلانشهر ایران و دومین کلانشهر مذهبی جهان شناخته می شود و سالانه میزبان گردشگران و توریست ها از کشور های مختلف است که هدف اول همگی آنها، زیارت حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است.

راهنمای سفر به مشهد مقدس

 خیل مسافران و زائران ورودی به شهر مشهد باعث فراهم شدن امکانات و خدمات مختلفی در این شهر شده است. گسترش تعداد و کیفیت هتل ها یکی از این موارد است. در سال های اخیر سرمایه گذاری های زیادی از طرف بخش خصوصی برای ساخت هتل های مختلف با انواع و اقسام سطح کیفیت و خدمات شده است. از هتل های 5 ستاره مثل هتل درویشی گرفته تا هتل های 1 ستاره، هتل آپارتمان ها تا اتاق های کوچک یک نفره. از این جهت می توان گفت که شهر مشهد هیچ کمبودی بابت هتل و اقامت مسافران ندارد و گزینه های خوبی را برای همه سلیقه ها و با هر بودجه ای فراهم کرده است.

با کدام وسیله نقلیه سفر کنیم

مشهد با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود که در شمال شرق کشور قرار گرفته است، دسترسی به آن از شهر های مختلف کشور را کمی سخت است. اما با توجه به اینکه مشهد دارای مسیر ریلی و فرودگاه می باشد، از شهرهایی با فاصله زیاد مثل شهرهایی که در غرب و جنوب غرب قرار دارند نیز می توان به این شهر سفر کرد. از شهر های نزدیک نیز می توان با استفاده از بلیط اتوبوس یک سفر ارزان و سریع را به این شهر تجربه کرد.

فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد

اگر قصد سفر با خرید بلیط هواپیما سیستمی را دارید فرودگاه میزبان شما برای فرود، فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد است. فرودگاه مشهد در سال 1330 افتتاح شد و روند رشد و توسعه آن به شکل هر ساله ادامه یافته تا به شکل امروزی درآمده است. این فرودگاه پس از جنگ تحمیلی به فرودگاه شهید هاشمی نژاد، تغییر نام داد. این فرودگاه از سال 94 به خط 1 قطارشهری مشهد متصل شد. دو ترمینال پرواز های خارجی و داخلی در این فرودگاه وجود دارد. از امکانات این فرودگاه می توان به جت وی، پارکینگ طبقاتی، دفاتر فروش بلیط ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ شبانه روزی، غرفه سوغات و تنقلات، خدمات باربری، خدمات تاکسی شهری و بین شهری، دفاتر ترافیک شرکت های هواپیمایی، چرخ دستی حمل بار مسافر و... اشاره کرد.

پایانه راه آهن مشهد

اگر با قطار قصد سفر به شهر مشهد مقدس را دارید بهتر است بدانید که پایانه راه آهن مشهد میزبان شما خواهد بود. اگر برای برگشت خود نیز بر روی قطار برنامه ریزی کرده اید، بهتر است اندکی با این پایانه آشنا شوید. این ایستگاه قدیمی در سال 35 شمسی به بهره برداری رسیده است. از ویژگی های سازه این ایستگاه سقف های بلند و طراحی زیبای ستون های چیده شده در امتداد هم است. از امکانات این پایانه می توان به تلفن همگانی، دسترسی به اینترنت به وسیله باجه های اینترنت، فروشگاه، نمازخانه، سرویس بهداشتی و دستگاه خودپرداز در داخل ایستگاه قرار داده شده است. فاصله ایستگاه راه آهن تا حرم حدود 3 کیلومتر است.

 

بهترین زمان سفر به مشهد

اگر به دنبال بهترین زمان سفر از لحاظ شرایط آب و هوایی هستید و میزان سلوغی در این شهر برای شما مشکلی ایجاد نمی کند، باید فصل بهار و اواخر تابستان تا انتهای مهرماه را برای سفر خود انتخاب کنید. اما اگر برعکس، به دنبال یک سفر ارزان به شهر مشهد مقدس هستید باید زمان هایی از سال را انتخاب نمایید که این شهر در خلوت ترین حالت ممکن است تا بتوانید از کم شدن میزان تقاضا و افت قیمت ها نهایت استفاده را ببرید. بهترین زمان برای استفاده از این موضوع، روزهای غیر تعطیل میانه هفته در فصل زمستان است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول