اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

افسوس معاون رئیس جمهور از اتلاف بیت‌المال بر فراز یاسوج/ ستاری: این وضعیت چیزی شبیه خیانت است + تصاویر

صحبت از ده‌ها هکتار زمین در بهترین نقطه از شهر یاسوج و مشرف بر پایتخت طبیعت ایران است که چندین هزار متر ساختمان در این اراضی احداث شده و سال‌ها به امان خدا رها شده اما هیچ مسئولی پاسخگوی اتلاف بیت‌المال نیست.

افسوس معاون رئیس جمهور از اتلاف بیت‌المال بر فراز یاسوج/ ستاری: این وضعیت چیزی شبیه خیانت است + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج یکی از مشکلات بزرگی که موجب عقب ماندگی استان کهگیلویه و بویراحمد و عدم توسعه این استان و دور افتادن از قافله توسعه شده بی‌توجهی و عدم استفاده درست از سرمایه‌ها و ظرفیت‌های استان است.

استانی که نه از منابع طبیعی و خدادای مثل جنگل و رودخانه درست استفاده می‌شود و نه از آن بسترها و ظرفیت‌ها و اندوخته‌هایی که به سختی در استان ایجاد شده است.

به گزارش فارس در طول بیش از 40 سال اخیر خدمات زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته اما نوع حفاظت و نگهداری از این دستارودها بسیار ضعیف بوده به طوری که میلیاردها تومان در جایی سرمایه‌گذاری شده اما به دلیل عدم استفاده درست و بهینه از این سرمایه‌ها در طول زمان از بین رفته و یا در حال از بین رفتن هستند.

نمونه‌های زیادی از این دست سرمایه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد فراوان است که از جمله می‌توان به ورزشگاه بزرگ 15 هزار نفری شهر یاسوج با ارزشی بیش از 500 تا 600 میلیارد تومان و یا ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه سرآب‌تاوه در ورودی شهر یاسوج در محل جاده یاسوج به شیراز اشاره کرد که سرنوشت و سرگذشت آن دل هر بیننده و شنونده و رهگذری را به درد می‌آورد.

صحبت از ده‌ها هکتار زمین در بهترین نقطه از شهر یاسوج و مشرف بر پایتخت طبیعت اییران است که چندین هزار متر ساختمان در این اراضی احداث شده و سال‌ها به امان خدا رها شده و هیچ مسئولی در این استان پاسخگوی نفله شدن بیت‌المال نیست.

ساختمان‌های چندین و چند طبقه که یک دهه به حال خود رها شده و قابلیت و ظرفیت یک دانشگاه بزرگ مادر را دارد و بنا به گفته کارشناسان ارزش این اراضی و ساختمان‌های آن در حال حاضر بیش از 500 تا 600 میلیارد تومان است.

مجموعه‌ای به حال خود رها شده که عرصه آن 40 هکتار و زیربنا 60 هزار متر مربع که بیش از 18 پروژه در آن اجرا شده و برخی ساختمان‌ها تا 100 درصد و برخی دیگر از 80 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و سند مالکیت آن هم به تازگی به نام دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده که کلنگ آن در سال 86 به زمین زده شده بود و البته برای مدت یک سال نیز فعال بود.

به گزارش فارس؛ در سفر یک روزه سورنا ستاری معاون علمی رئیس‌جمهور به شهر یاسوج این معاون رئیس‌جمهور نیز از وضعیت کنونی مجموعه تعجب کرد و لب به اعتراض گشود که چرا این همه اراضی و ساختمان و هزینه‌های کمرشکن که در آن صورت گرفته همچنان به حال خود رها شده است.

سورنا ستاری که 40 هکتار اراضی معطل مانده به اضافه ده‌ها هزار مترمربع ساختمان و زیربنا را رها شده و بلااستفاده می‌دید که حتی محیط داخلی آن برای عبور و مرور آسفالت نشده بود لب به اعتراض گشود و ادامه چنین وضعیتی را خیانت دانست.

به گزارش فارس؛ سورنا ستاری از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که فکری به حال بیت‌المال هدر رفته و معطل مانده در این نقطه از شهر یاسوج کند و حداقل یکی از ساختمان‌های آن برای فعالیت‌های فناوارنه اختصاص داده شود تا خود به خود در این مجموعه رها شده فضای کار و جنب و جوش ایجاد شود.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول