اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بررسی بازار سیاه و فساد در مسکن زنجان

استاندار زنجان گفت: کمیته نظارتی در مورد معضلات واگذاری مسکن با هدف پیشگیری از بازار سیاه و بروز فساد در این حوزه تشکیل می‌شود.

بررسی بازار سیاه و فساد در مسکن زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در شورای مسکن استان اظهار کرد: مسکن شهروندان زنجانی مد نظر قرار گرفته و موارد را تا جایی که می‌تواند برطرف می‌کند.

استاندار زنجان عنوان کرد: باید مشکلات مسکن به صورت میدانی مورد بررسی قرار گیرد تا از بروز معضلات جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشبرد بهتر پروژه‌های مسکن، کارشناسان مشترکی در حوزه عمرانی و بنیاد مسکن استان طی مدت یک هفته پروژه‌های اقدام ملی مسکن را بازدید کنند، افزود: نتیجه گزارش‌ها در مدت کوتاهی ارائه می‌شود.

حقیقی با اشاره به اینکه کمیته نظارتی در مورد معضلات واگذاری مسکن با هدف پیشگیری از بازار سیاه و بروز فساد در استان تشکیل می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای پروژه‌های مختلف مسکن خانه‌دار کردن افراد واجد شرایط است.

استاندار زنجان بیان کرد: حمایت‌های بانک‌های عامل در ترسیم برنامه‌های تعیین شده در حوزه ساخت مسکن باید اثرگذار باشد.

وی با اشاره به لزوم شتاب‌بخشی اجرای پروژه‌های عمرانی از قبیل پروژه‌های اقدام ملی مسکن، تعاونی‌های مسکن و دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اضافه کرد: این در حالی است استان در زمینه تولید عملکرد بسیار خوبی داشت و پروژه‌های مهم توسط رئیس جمهوری افتتاح شد.

حقیقی با اشاره به مشارکت خوب بانک‌های عامل در افتتاح پروژه‌های تولیدی استان زنجان بیان کرد: در این زمینه تسهیلات اعطایی بانک‌ها از 8 هزار و ۹۴ میلیارد تومان به به ۱۶ هزار و ۶۰۰ میلیادرتومان افزایش یافته است.

افتتاح و واریز 90 درصدی متقاضیان مسکن اقدام 

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه 28 هزار و 691 نفر در استان زنجان در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد 23 هزار و 921 نفر در شهر زنجان و 4 هزار و ۷۷۰ نفر در سایر شهرهای بالای 100 هزار نفر است.

مسعود بیات منش بیان کرد: ثبت نام مسکن اقدام ملی در سه فاز انجام شده است. 

وی با اشاره به استقبال خوب مردم زنجان از اجرای طرح اقدام ملی اضافه کرد: کمبود زمین برای ساخت مسکن اقدام ملی وجود دارد که تامین زمین تا پایان سال انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه 14 هزار و 869 نفر در طرح اقدام ملی مسکن تایید نهایی شدند، تصریح کرد: از این تعداد 13 هزار و 333 واحد در زنجان و مابقی در سایر شهرها است. 

وی با اشاره به اینکه 430 میلیارد تومان تاکنون برای مساکن اقدام ملی پرداخت شده است، افزود: 90 درصد متقاضیان واریز و افتتاح حساب را انجام داده‌اند.

بیات‌منش عنوان کرد: عملیات عمرانی در پروژه‌های مسکن اقدام ملی در حال انجام است. 

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه یک هزار و 500 نفر واجد شرایط نیز در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کردند، ادامه داد: این افراد در صورت بازگشایی مجدد سامانه ثبت‌نام می‌شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه ساخت مسکن را یکی از اولویت‌های اصلی در سال جهش تولید خواند و افزود: ساخت مسکن بخشی از برنامه بنیاد مسکن برای جهش تولید است.

رضا خواجه‌ای با اشاره به اینکه احداث 368 واحد مسکونی گلشهر زنجان در قالب طرح اقدام ملی مسکن انجام می‌شود، تصریح کرد: سهمیه بنیاد مسکن استان در طرح اقدام ملی، ساخت یک هزار و 90 واحد مسکونی است.

وی با اشاره به اینکه سهمیه بنیاد مسکن استان زنجان در 12 شهر زیر 100 هزار نفر جمعیت 723 واحد است، ادامه داد: در شهر زنجان نیز 368 واحد مسکونی در منطقه گلشهر احداث می‌شود.

وی با اشاره به ثبت نام تعداد 2 هزار و 579 نفر در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت در سامانه طرح اقدام ملی مسکن استان عنوان کرد: تاکنون 73 قطعه زمین از اداره کل راه و شهرسازی با مساحت 18 هزار و 852 متر مربع واحد، با قابلیت احداث 340 واحد مسکونی دریافت شده است.

انتهای پیام /۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول