اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

کاهش 40 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته/ ریل گذاری برای دولت سیزدهم را دنبال می‌کنیم

وزیر نیرو گفت: مدیریت مناسب منابع آب سبب شده تا با وجود کاهش40 درصدی نزولات جوی نسبت به سال گذشته، تنها 1 درصد از حجم سدهای کشور کاهش پیدا کند اما همچنان امیدوار به افزایش نزولات جوی هستیم.

کاهش 40 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته/ ریل گذاری برای دولت سیزدهم را دنبال می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هفته چهل و یکم پویش هرهفته الف_ب_ایران با حضور وزیر نیرو در این وزارت‌خانه برگزار شد.

در ایستگاه چهل و یکم این پویش 11 طرح در قالب 24 پروژه با سرمایه‌گذاری 975 میلیارد تومان در 5 استان کشور به بهره‌برداری رسید. 

*ایستگاه چهل و یکم پویش هر هفته الف ب ایران با افتتاح 24 پروژه

در همین راستا استان قزوین با 9 پروژه به ارزش 93.1 میلیارد تومان، استان چهارمحال بختیاری با 5 پروژه به ارزش 437.1 میلیارد تومان، استان لرستان با 5 پروژه به ارزش 328.5 میلیاردتومان، استان البرز با 1 پروژه به ارزش 1 میلیارد تومان و استان خراسان شمالی با 4 پروژه به ارزش 85.5 میلیارد تومان، مجموع پروژه‌های هفته چهل یکم را تشکیل دادند.

در همین ارتباط، رضا اردکانیان، وزیر نیرو در ای مراسم ضمن تاکید بر اینکه با احتساب 24 پروژه هفته چهل و یکم، مجموع پروژه‌های افتتاح شده به 237 پروژه از 250 پروژه هدف گذاری شده می‌رسد، گفت:از ابتدای پویش هر هفته الف ب ایران در تاریخ مهرماه 98، 464 پروژه به ارزش 100 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

*کاهش 40 درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته

وزیر نیرو ضمن تاکید بر پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب قشلان، گفت: با افتتاح این پروژه در مسیر جدید به نام شبکه فاصلاب روستایی گام نهادیم و امیدواریم تغییر ساختار شکل ‌گرفته تحت عنوان تجمیع شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی منجر به هدایت اعتبارات به روستاهای کشور شود.

وی با اشاره به کاهش 40 درصدی بارش‌ نسبت به سال گذشته گفت: مدیریت مناسب منابع آب سبب شده تا با وجود کاهش نزولات جوی، تنها 1 درصد از حجم سدهای کشور کاهش پیدا کند اما همچنان امیدوار به افزایش نزولات جوی هستیم.

اردکانیان ضمن اشاره به این نکته که پس از دیدار هیئت دولت در شهریورماه سال جاری با رهبر انقلاب و تاکید ایشان بر ریل گذاری برای دولت بعد، گفت: پس از دیدار در وزارت نیرو برنامه 180 روزه‌ای را تعریف کردیم که یکی از بخش‌های آن تعبیه پروژه‌های زیرساختی به منظور ریل‌گذاری برای دولت سیزدهم است.

*2 نیروگاه خورشیدی زمینه صرفه جویی 1 میلیون متر مکعبی گاز را فراهم کردند

عضو کابینه دولت دوزادهم ضمن اشاره به 250 پروژه تعبیه شده در پویش هر هفته الف ب ایران، گفت: به فضل خدا تا انتهای سال به وعده افتتاح 250 پروژه ساخت و سازی و سازوکاری عمل کرده و در انتهای سال اختتامیه پویش 99 را با بهره‌برداری از آخرین پروژه‌ها برگزار می‌شود.

لازم یه تاکید است، یکی از پروژه‌های شاخص افتتاح شده در هفته چهل و یکم پویش هر هفته الف ب ایران، بهره‌برداری از 2 نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 2 مگاوات در استان قزوین بود که زمینه صرفه جویی 1 میلیون متر مکعبی گاز را فراهم آورد و از انتشار 2400 تن کربن دی اکسید در یک سال جلوگیری نمود.

همچنین،  پروژه تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد استان البرز با اعتبار 31 میلیارد تومان برای کنترل سیلاب رودخانه کردان، تغذیه سالانه آبخوان به میزان 12.5 میلیون مترمکعب و افزایش پایداری تامین آب شرب در این هفته افتتاح شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول