اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

محصولات سلامت‌محور اولویت کمیسیون مبارزه با قاچاق در کردستان است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: محصولات سلامت محور در اولویت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان قرار دارد.

محصولات سلامت‌محور اولویت کمیسیون مبارزه با قاچاق در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطا حیدری ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور در کردستان، مقوله سلامتی آحاد جامعه را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: افرادی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند به صورت جدی با آنها مقابله خواهد شد.

وی نظارت و بازرسی بر انبار اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی را ضروری برشمرد و گفت: ورود و خروج کالاهای سلامت محور در سامانه جامع انبارها ثبت می‌شود.

حیدری اظهار کرد: معاونت غذا و دارو در راستای پیشگیری و مقابله با توزیع و عرضه محصولات آرایشی بهداشتی قاچاق و غیرقابل مصرف نظارت و بازرسی‌های لازم را بعمل می‌آورد.

وی یادآور شد: این سازمان در راستای نظارت و بازرسی‌های خود نیازمند همکاری سازمان صمت، استانداری و تعزیرات حکومتی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خواستار همکاری و مشارکت اداره‌کل ورزش و‌جوانان با دانشگاه علوم پزشکی شد.

وی تاکید کرد: داروخانه‌ها مجاز به فروش داروی تاریخ مصرف گذشته نیستند.

کشف بیش از 1.2 میلیارد ریال محصولات سلامت‌محور قاچاق در استان 

دبیر کارگروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال محصولات سلامت‌محور به ارزش یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۵۰۰ ریال توقیف و ضبط شده است.

مظفر اسلامی‌نیا با اشاره به عملکرد کمیسیون قاچاق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در ۱۰ ماهه امسال در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق گفت: در این مدت ۱۰۰ هزار و ۸۱۳ مورد بازرسی از محصولات آرایشی بهداشتی بعمل آمده است.

وی اظهار کرد: تاکنون هزار و ۱۱۴ مورد محصولات آرایشی بهداشتی به ارزش ۱۴۴ میلیون و ۱۰ هزار ریال توقیف شده است.

وی تعداد مواد غذایی توقیف شده در این مدت را ۲۸۵ مورد اعلام کرد و افزود: ارزش ریالی این محصولات غذایی ۶۰۴ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال بوده است.

دبیر کارگروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان همچنین تعداد اقلام دارویی غیرمجاز و قاچاق مکشوفه را چهار مورد ذکر کرد و گفت: این اقلام دارویی  چهار میلیون ریال ارزش داشته است.

انهدام ۷۷ مکمل محصولات آرایشی بهداشتی

اسلامی‌نیا گفت: در ۱۰ ماهه امسال تاکنون ۷۷ مورد مکمل محصولات آرایشی بهداشتی به ارزش ۴۱۵ میلیون و ۸۷۱ هزار ریال منهدم شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت یک قلم ملزومات و تجهیزات پزشکی به ارزش ۷۲ میلیون ریال کشف شده است.

دبیر کارگروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تعداد بازرسی از داروخانه‌ها را هزار و ۱۲۵ مورد، مراکز درمانی و عرضه و پخش تجهیزات و ملزومات پزشکی را ۳۲ مورد ذکر کرد.

وی افزود: در این مدت تعداد ۹۶ هزار و ۴۰۷ مورد بازرسی از مراکز عرضه و پخش مواد غذایی و نیز تعداد ۳۳۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه و پخش مواد آرایشی بهداشتی بعمل آمده است.

اسلامی‌نیا تعداد بازدید مشترک از سالن‌های آرایشی بانوان را یک هزار و ۱۵۵ مورد و بازرسی از باشگاه‌های ورزشی را ۲۰۶ مورد اعلام کرد.

به گفته وی، در این مدت تعداد ۴۴۶ مورد بازرسی از عطاری‌ها و مراکز فروش مکمل‌ها بعمل آمده است.

دبیر کارگروه مبارزه با قاچاق محصولات سلامت‌محور غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان همچنین تعداد پرونده‌های معرفی شده به تعزیرات حکومتی را ۸۸۸ مورد و نمونه‌برداری از محصولات آرایشی بهداشتی و غذایی قاچاق و غیرمجاز را ۲ مورد عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت تاکنون چهار کارگاه آموزشی در زمینه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور برگزار شده است و تعداد ۷۱۵ نفر در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول