اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بهره‌گیری از زبان هنر در راستای جلوگیری از گسترش اعتیاد

رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: پیشگیری از اعتیاد در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار است و بهره‌گیری از زبان هنر در راستای مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از اعتیاد باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

بهره‌گیری از زبان هنر در راستای جلوگیری از گسترش اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با اعتیاد استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد با بیان اینکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد در قالب اجرای برنامه‌های فرهنگی تاثیرگذار است و بهره‌گیری از زبان هنر در راستای مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از اعتیاد باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید این واقعیت را بپذیریم که دامنه مصرف مواد مخدر به قشر خاصی اختصاص ندارد و احتمال گرفتاری به اعتیاد بیخ گوش همه ما قرار دارد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با تاکید براینکه جامعه آماری افرادی که به دام اعتیاد گرفتار شده‌اند بیانگر این واقعیت تلخ است که اقشار مردم از دانش‌آموز، دانشجو، تحصیلکرده، شاغل و غیره در خطر هستند، عنوان کرد:‌ توجه به دو حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی مناسب در مورد اعتیاد و تاثیرات منفی فردی و اجتماعی آن به مردم نیاز ضروری است.

به گفته وی، البته این کار باید با زبان شیوا و قابل فهم در قالب تولید محتواهایی از جمله فیلم کوتاه و کارهای هنری انجام گیرد.

مرادی عنوان کرد: امروز با توجه به نیاز جامعه باید تولید محتواهای مخاطب‌پسند و تاثیرگذار در دستور کار دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی قرار بگیرد.

وی اذعان کرد: با یک فیلم کوتاه می‌توان یک تلنگر به جامعه زد و دستگاه‌های فرهنگی در این راستا نیاز به حمایت‌ اعتباری دارند و ستاد مبارزه با اعتیاد باید بخشی از اعتبارات را به این حوزه اختصاص دهد.

مرادی تصریح کرد‌: مبارزه با اعتیاد و حذف این معضل اجتماعی به تنهایی برای یک دستگاه ممکن نیست بلکه همه باید در این زمینه به صورت جدی و هدفمند پای کار بیایند تا شاهد نتایج بهتری باشیم.

وی افزود: در زمینه مقابله با اعتیاد در حوزه‌های پیشگیری، درمان و مبارزه باید یک چشم‌انداز و برنامه چهارساله تدوین شود و رسالت و وظایف هر دستگاه مشخص شود.

مدیرکل پست استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: به متصدیان باجه‌های پستی در بخش دولتی با همکاری ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز آموزش‌های لازم در خصوص شناسایی مواد مخدر و جاسازی آن ارائه شده است.

محمدی تصریح کرد: مشکل اصلی ما بخش خصوصی است که نیازمند نظارت و آموزش هستند. 

وی تصریح کرد: تعداد دفاتر و واحدهای ارسال مرسولات پستی به حدی زیاد شده که کنترل آن همت جدی می‌طلبد و در راستای کنترل و مبارزه با مواد مخدر به صورت رندمی بسته‌ها و مرسولات پستی بررسی می‌شود.

محمدی اضافه کرد: برای مرسولات پستی داخلی مشکلی خاصی وجود ندارد و مرسولات به خارج از کشور نیز با دو دستگاه ایکس‌ری بررسی می‌شود.

وی در پایان افزود: امسال دو بار مواد مخدر در بین بسته‌های پستی کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول