اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  جنگ اقتصادی

نپیوستن به FATF هزینه تراکنش‌های بانکی را افزایش نمی‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه کشورهای غربی با مطرح کردن FATF به دنبال این هستند که مسیرهای دور زدن تحریم توسط ایران را شناسایی کنند، گفت: اینکه می‌گویند نمی‌توانیم با دنیا ارتباط مالی داشته باشیم و یا هزینه مبادلات مالی ۳۰ درصد افزایش می‌یابد غیرکارشناسی و غلط است.

نپیوستن به FATF هزینه تراکنش‌های بانکی را افزایش نمی‌دهد

عباس مقتدایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره نپیوستن FATF، گفت: پذیرش هر پیمان بین‌المللی براساس منافع ملی کشورها صورت می‌گیرد. جمهوری اسلامی ایران در موضوع برجام نشان داد که اهل تعامل با نظام بین‌الملل است و می‌خواهد موانع و مشکلات را برطرف کند اما طرف غربی نشان داد که از هر ابزاری برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند.

وی افزود: کشورهای غربی با FATF به دنبال فشارهای بیشتر و بستن راه‌های مالی بر جمهوری اسلامی ایران هستند. شما نگاه کنید تمام قطع‌نامه‌های قبلی و مصوباتی که جنبه‌ی بین‌المللی پیدا می‌کرد، فروش دارو و غذا به ایران را استثنا کرده بود. این در حالی است که علیرغم وجود مقررات بین‌المللی، کشورهای اروپایی، کشورهای غربی از انجام این بخش از تعهدات مبنی بر دارو و غذا هم سرباز می‌زنند.  این نشانه‌ی چیست؟ نشانه‌ی آن است که آنها به دنبال ضعیف‌تر کردن هر چه بیشتر کشوری هستند که در نتیجه‌ی تحریم دائماً رو به رشد و رو به قدرت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: بنابراین با فهم عمیق از چنین موضوعاتی هیچگاه نباید اسیر حقه‌های کشورهای اروپایی شویم. محدود کسانی هم که در جمهوری اسلامی پیدا شده‌اند و از چنین نظریه‌ای که باید همه‌ی دیدگاه‌های غربی‌ها را عمل کنیم دم می‌زنند و سخن می‌گویند، آنها باید به این نکته توجه کنند که غرب یک سیاست کلان کلی دارد و آن تضعیف هر چه بیشتر ایران است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه نپیوستن به FATF هزینه تراکنش‌های بانکی را افزایش نمی دهد، گفت: نپیوستن به FATF هیچ هزینه ای برای اقتصاد ندارد.  اینکه میگویند نمی توانیم با دنیا ارتباط مالی داشته باشیم و یا هزینه مبادلات مالی ۳۰ درصد  افزایش می یابد غیرکارشناسی و غلط است.

وی در پایان تاکید کرد: کشور در اوج تحریم‌ها مسیر پیشرفت خود را ادامه داده است. کشورهای غربی با مطرح کردن FATF به دنبال این هستند که مسیرهای دور زدن تحریم توسط ایران را شناسایی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول