اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد/ جذب ۱۵۰۰۰ طلبه در سال جدید

مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران از آغاز ثبت نام پذیرش سراسری این نهاد حوزوی از امروز خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۱۵۰۰۰ نفر پذیرش خواهند شد.

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد/ جذب ۱۵۰۰۰ طلبه در سال جدید

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران آغاز شد و تا پایان اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

ثبت‌نام به دو روش حضوری و مجازی

 زهره تمیزکار مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران به فارس گفت: علاقه‌مندان ثبت نام در حوزه‌های علمیه خواهران از امروز تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ می‌توانند از طریق پایگاه اینترنتی paziresh.whc.ir و مراجعه حضوری به مدارس علمیه خواهران در فراخوان پذیرش ثبت‌نام کنند.

پذیرش طلبه در ۴ سطح

وی با اشاره به اینکه پذیرش در مقطع عمومی سطح دو (کارشناسی)، مقطع عالی سطح سه (کارشناسی ارشد) و مقطع تخصصی سطح چهار (دکتری) انجام می‌شود، اضافه کرد: در مقطع عمومی ۴۰۳ مدرسه علمیه در ۲۸ استان کشور پذیرای داوطلبان خواهند بود.

برگزاری آزمون ورودی ۲۵ تیرماه

مدیر سنجش و پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران، زمان برگزاری آزمون ورودی مقطع عمومی را ۲۵ تیرماه و شیوه تحصیل در آن را حضوری ذکر کرد و ادامه داد: حداکثر سن برای دارندگان مدرک دیپلم برای ورود به مقطع عمومی سطح دو، ۴۰ سال و برای دارندگان مدرک اتمام پایه هشتم، ۱۷ سال است.

وی زمان برگزاری آزمون ورودی سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران را چهارم تیرماه دانست و گفت: در این مقطع، پذیرش طلاب به صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری در ۱۳۵ رشته محل در ۲۷ استان کشور صورت می گیرد.

پذیرش در ۱۳ رشته

تمیزکار اضافه کرد: در این مقطع ۱۳ رشته شامل تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدویت، کلام با گرایش مذاهب اسلامی، تاریخ اسلام، مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عربی و مطالعات اسلامی زنان ارائه می‌شوند. در مقطع تخصصی سطح چهار پنج رشته شامل تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، حکمت متعالیه، کلام اسلامی و علوم و معارف قرآنی ارائه می‌شود. آزمون ورودی این مقطع چهارم تیرماه ۱۴۰۰ به شیوه آزمون کتبی و مصاحبه برگزار خواهد شد.

مدیر سنجش و پذیرش حوزه های علمیه خواهران در مورد ثبت نام اتباع خارجه توضیح داد: اتباع خارجی که از مدت ها قبل در ایران ساکن بوده اند، چنانچه کد تحصیلی از جامعه المصطفی العالمیه دریافت و این مرکز نیز با تحصیل آنها در حوزه علمیه خواهران موافقت کند، پذیرش خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول