اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اتهامات کودتاچیان علیه «آنگ سان سوچی» سنگین‌تر شد

پلیس میانمار روز سه شنبه اتهام جدیدی را علیه آنگ سان سوچی رهبر سابق این کشور که در پی کودتا بازداشت شده است مطرح کرد.

اتهامات کودتاچیان علیه «آنگ سان سوچی» سنگین‌تر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پلیس میانمار اتهامات جدیدی را علیه آنگ سان سوچی رهبر سابق میانمار که روز اول فوریه 2021 و در پی کودتای ارتش این کشور در بازداشت به سر می‌‍برد مطرح کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وکلای آنگ سان سوچی می‌گویند که تا دیروز اتهام سوچی  نقض قوانین تجاری و صادرات و واردات وسایل ارتباطی «واکی تاکی» بود اما وی امروز اتهام نقض قوانین بلایای طبیعی میانمار نیز به آن اضافه شده است.

«خینگ ماون زاو» گفته که قاضی پرونده طریق تماس ویدئویی با سوچی دیدار و صحبت کرده است اما وکلای وی به خاطر عدم مجوز دادستانی نتوانستند در این تماس حضو داشته باشند. 

وکیل آنگ سان سوچی درباره وضعیت سلامتی وی نیز گفت: اینکه هیچ خبری(درباره بد بودن وضعیت جسمانی سوچی) نیامده است خبر خوب است. ما هیچ خبر بدی در این زمینه دریافت نکرده‌ایم.

ماون زا همچنین گفت که جلسه بعدی دادگاه تفهیم اتهام روز اول مارس برگزار خواهد شد. 

روز اول فوریه (۱۳ بهمن) ارتش میانمار با تاکید بر بروز تقلب در انتخابات در این کشور، آنگ سان سوچی که به صورت دو فاکتوی رئیس دولت محسوب می‌شود و دیگر مقام‌های ارشد دولت را از قدرت کنار زد و بازداشت کرد.

به دنبال کودتای ارتش میانمار، طی  روزهای اخیر اعتراضات و خشونت‌هایی به وقوع پیوسته و همزمان کشورهای غربی به ویژه آمریکا بارها در حمایت از سوچی به ارتش میانمار هشدار داده‌اند.

اما «زاو مون تون»، سخنگوی ارتش میانمار روز سه‌شنبه وقوع کودتا در این کشور را انکار کرد.

به نوشته خبر‌گزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی ارتش میانمار در جریان یک کنفرانس خبری ضمن انکار کردن وقوع کودتا در این کشور گفت نیرو‌های مسلح میانمار چاره‌ای جز در دست گرفتن قدرت نداشتند.

وی در ادامه افزود: «هدف ما برگزاری یک انتخابات و انتقال قدرت به حزب پیروز است.» 

ارتش میانمار که تا ده سال پیش قدرت را در این کشور در اختیار داشت در سال 2011 با انتقال قدرت به غیرنظامیان موافقت کرد و با برگزاری یک انتخابات، قدرت را به حزب اتحاد ملی دموکراسی به رهبری سوچی منتقل کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول