اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

بررسی مأموریت‌های کلان جهاد دانشگاهی در ستاد راهبری نقشه علمی

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: مأموریت‌های کلان جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش‌های ملی در زمینه رهنمودهای مقام معظم رهبری در جلسه ستاد راهبری نقشه علمی بررسی شد.

بررسی مأموریت‌های کلان جهاد دانشگاهی در ستاد راهبری نقشه علمی

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: جلسه صد و چهل و پنجم شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور امروز برگزار شد؛ این جلسه دو بخش داشت که در بخش اول، گزارش علم و فناوری از تعداد اختراعات و پتنت‌های خاص پژوهشگران ارائه شد. 

وی با اشاره به وجود کاهش‌ها و آسیب‌هایی در زمینه تعداد پتنت‌های پژوهشگران ما گفت: این آسیب‌ها مورد بررسی ابتدایی قرار گرفت، زیرا بخش پتنت‌ها نسبت به تولید علم و تولید مقالات ضعیف است و حتما ستاد راهبری نقشه علمی به آن ورود پیدا می‌کند، تا زمانی که این مجموعه با جاذبه‌ای اقتصادی و اقتصاد دانش‌بنیان وارد میدان نشود، این آسیب‌ها وجود دارد. 

وی ادامه داد: در زمینه اعتبارات پژوهشی نیز گزارشی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی داشتیم که مقداری نگران‌کننده بود، سهم اعتبارات پژوهشی سال 1400 گزارش شد که بررسی مختصری کردیم و به این جمع‌بندی رسیدیم که بخشی از اعتبارات پژوهشی مانند بخش خصوصی در این سهم دیده نشده، بنابراین مقرر شد که این مسأله در دستورکار قرار گرفته و گزارش کاملی به عنوان گزارش ستاد راهبری ارائه کنیم. 

* بررسی مأموریت‌های کلان جهاد دانشگاهی در ستاد راهبری نقشه علمی

کبگانیان با بیان اینکه در دستور دوم ستاد راهبری، مأموریت جهاد دانشگاهی درباره رهنمودهای مقام معظم رهبری به هیأت رئیسه این نهاد که از سوی ستاد نقشه علمی به جهاد محول شده بود، بررسی شد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در انجام پروژه‌های سنگین موفق بوده و ستاد راهبری بر آن شد که از توانایی این نهاد در پروژه‌های ملی بهره‌گیری کند که در این زمینه تمام نهادها و دستگاه‌ها تحت نظارت و مدیریت جهاد باشند.

کبگانیان گفت: در این زمینه جهاد دانشگاهی نقشه راه ارائه داد و تکلیف این شد قسمت‌هایی که توقف داشته است پیش برود و درنهایت گزارشی از ستاد راهبری ارائه شد که نقشه راه‌های مأموریت‌های جهاد دانشگاهی باید گام به گام پیش برود و اساسنامه انستیتوهای ملی پژوهش فناوری نیز پیشنهاد داده شد. 

قائم مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور عنوان کرد: جهاد دانشگاهی مأموریت‌های دیگری هم دارد که در آینده به آنها می‌پردازیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول