اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آغاز طرح درختکاری در بقاع متبرکه مازندران/ کاشت 1000 اصله نهال صنوبر در جویبار

طرح‌های درختکاری در محوطه بقاع متبرکه مازندران با هدف ترویج فرهنگ نهال‌کاری، توجه به منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد منابع پایدار در بقاع متبرکه استان آغاز شده است.

آغاز طرح درختکاری در بقاع متبرکه مازندران/ کاشت 1000 اصله نهال صنوبر در جویبار

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در راستای ترویج فرهنگ نهال‌کاری، توجه به منابع طبیعی، حفاظت از محیط زیست و در راستای سرمایه‌گذاری و ایجاد منابع پایدار در بقاع متبرکه، کاشت نهال درختان صنعتی مانند صنوبر در بقاع متبرکه مازندران آغاز شد.

نخستین مراسم کاشت نهال در بقاع متبرکه امروز با حضور حجت‌الاسلام حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، مرتضی موتنهار معاون بهره‌وری اداره کل، سیدعلی اسد فرماندار جویبار و سایر مسئولان شهرستانی در محوطه آستان مقدس امامزاده جهان سیدرضا آیت محله جویبار برگزار شد.

*اوقاف مازندران مدافع مراتع و منابع طبیعی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در این مراسم بر ضرورت حفظ منابع طبیعی و کمک به محیط زیست با ترویج فرهنگ نهال‌کاری تاکید کرد و گفت: اوقاف مدافع جنگل‌ها، درختان و منابع طبیعی است و در این راه علاوه بر حفظ جنگل‌ها خود نیز درختکاری می‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با اشاره به اینکه اوقاف مازندران همه ساله در محوطه بقاع متبرکه و اراضی موقوفات استان اقدام به کاشت نهال می‌کند، اظهار کرد: امسال نیز کاشت نهال در اراضی موقوفات و بقاع متبرکه با جدیت دنبال می‌شود.

وی یکی دیگر از اهداف اوقاف در کاشت نهال درختان صنعتی در بقاع متبرکه را ایجاد درآمد پایدار برای بقاع متبرکه و بهره‌گیری از ظرفیت اراضی کشاورزی و مرتعی موقوفات دانست و افزود: اوقاف در کنار حفاظت و صیانت از موقوفات به دنبال اجرای طرح‌های جنگل‌کاری در راستای حفاظت از منابع طبیعی و سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفات با هدف اشتغالزایی و حمایت از تولید است.

*کاشت ۱۰۰۰ اصله نهال در محوطه بقاع متبرکه جویبار

رشید رضاپور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار نیز در این مراسم اظهار کرد: برای امسال طرح نهال‌کاری درختان صنعتی در محوطه 5 بقعه متبرکه شهرستان جویبار اجرا می‌شود.

وی افزود: از امروز مراحل کاشت بیش از هزار اصله نهال صنوبر در محوطه آستان مقدس امامزاده جهان سیدرضا روستای آیت‌محله شهرستان جویبار آغاز شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۱/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول