اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بیانی: فکری باید غفوری را کنار می‌گذاشت/ بازی با سپاهان مشکوک بود/ باندبازی در استقلال بیداد می‌کند

کاپیتان اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: حرف‌های اکبرپور کاملا درست بود و اگر فیلم بازی را یک بار تماشا کنید، شک شما برطرف می‌شود.

بیانی: فکری باید غفوری را کنار می‌گذاشت/ بازی با سپاهان مشکوک بود/ باندبازی در استقلال بیداد می‌کند

شاهرخ بیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط این روزهای استقلال بعد از شکست آبی‌پوشان مقابل سپاهان صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

* امثال قلعه‌نویی باید در مورد قراردادهای سنگین فوتبال حرف بزنند 

وی اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ استقلال، عقد قراردادهای آنچنانی است. بازیکنان به جای عاشقی، کاسبی می‌کنند. بازیکنی که قراردادش را از 2 میلیارد به 6 میلیارد تبدیل می‌کند، دیگر توجهی به فوتبال ندارد. خودم بازیکن بودم و این مسائل را می‌فهمم. پرویز مظلومی، صمد مرفاوی و محمود فکری هم این مسائل را می‌دانند اما سکوت کرده‌اند چون می‌خواهند استقلال آرامش داشته و نتیجه بگیرد. وظیفه پیشکسوتان مثل امیر قلعه‌نویی است که مشکلات عقد قراردادها را بگویند. به هنگام عقد قرارداد سرمربی باید حضور داشته باشد و همه چیز را بداند، اما اینجا همه چیز برعکس است.

* صحبت‌های اکبرپور سراسر واقعیت بود

وی افزود: سیاوش اکبرپور مصاحبه‌ای کرد که سراسر واقعیت بود. او به تنهایی این صحبت‌ها را کرد اما باید به عمق حرفهایش رسید. اگر ووریا غفوری به عنوان کاپیتان اشتباه کرده باید آن را بپذیرد. از شانزده سالگی به استقلال آمدم و هفت سال بعد توانستم بازوبند را به دست ببندم. سپس شاهین بیانی بازوبند کاپیتانی را بست و وقتی از پرسپولیس برگشتم دوباره کاپیتان شدم. 

* فکری باید بعد از بازی با نساجی غفوری را کنار می‌گذاشت

کاپیتان اسبق استقلال یادآور شد: محمود فکری باید همان روزی که غفوری مقابل نساجی به بطری آب لگد زد و بازوبند را پرت کرد، او را کنار می‌گذاشت. این حرکت توهین به پیشکسوتان، به فوتبال و اصول فوتبال است. صادقانه بگویم فکری با آن حرکت برای خودش چاهی درست کرد که بعدها در آن فرو خواهد رفت. 

* آقای حیدری چرا باعث افزایش قرارداد بازیکن شدی، استقلال از کجا 15 میلیارد بیاورد؟

بیانی در خصوص اینکه هواداران در این مواقع از بازیکنان حمایت می‌کنند، گفت: اگر هوادار می‌خواهد چنین کاری انجام بدهد اشکالی ندارد اما مربی باید روی اصول خود بایستند. مگر قلعه‌نویی زمانی که به استقلال آمد، 10 ستاره تیم را کنار نگذاشت؟ فکری هم که باید همین رویه را ادامه دهد تا موفق شود. فوتبال ما شده باندبازی و قراردادهای سنگین. از ایران دور هستم اما از نزدیک همه چیز را رصد می‌کنم. وقتی بازیکنی در آخرین ساعت اداری به واسطه خسرو حیدری به یک هتل می‌رود و قراردادش را اضافه می‌کند، باید فکر این روزها را هم می‌کردند. آقای حیدری چرا این کار را کردی؟ مگر از بودجه باشگاه خبر داشتی؟ آقایان! استقلال تیم بزرگی است و به جای گرفتن پول باید به آن عشق بدهید. استقلال از کجا بیاورد که 15 میلیارد به بازیکن پول بدهد. 

* باندبازی در استقلال بیداد می‌کند

کاپیتان اسبق استقلال خاطرنشان کرد: ووریا غفوری پسر خوبی است و من او را خیلی دوست دارم ولی حرکتی که کرد، باعث شد که سنگ روی سنگ بند نشود. مربی باید با او برخورد جدی می‌کرد تا حواس بقیه جمع باشد. باندبازی در استقلال بیداد می‌کند و شاید نباید این حرف را بزنم اما در این تیم بازیکن مربی تغییر می‌دهد. کافی است به پچ‌پچ‌کردن‌های بازیکنان توجه کنید تا همه چیز دست‌تان باشد. همین بازیکنان در محافل خصوصی به این و آن می‌گویند استقلال تاکتیک ندارد و تماشاگران هم از طریق موبایلی این موضوعات را می‌فهمند و به مربی اعتراض می‌کنند. اگر امروز به فکری می‌گویند برو، به خاطر این است که او قاطعانه با بازیکن متخلفش برخورد نکرده است. 

*مگر شک دارید که بازی با سپاهان مشکوک بود؟

بازیکن اسبق تیم ملی ایران در خصوص اینکه خیلی‌ها می‌گویند بازی با سپاهان مشکوک بود و بعضی‌ها کم‌کاری می‌کردند، گفت: مگر شما در این موضوع شک دارید؟ حرف‌های اکبرپور کاملا درست بود.فیلم بازی را یکبار تماشا کنید تا شک شما برطرف شود. استقلال ضعف فنی داشت، اما حرکات برخی بازیکنان در زمین کاملاً تابلو بود. بازیکنی که هافبک راست است به جای آنکه به کمربند میانی کمک کند، سر جای خودش ایستاده. خط دفاع استقلال کاملا ایستا بود و بهتر است دو گل دریافت شده را بازبینی کنید. از نظر من هم این بازی مشکوک بود.

*کاش فکری در کنفرانس خبری آن حرف‌ها را نمی‌زد

وی با اشاره به رفتار محمود فکری بعد از شکست مقابل استقلال عنوان کرد: فکری اگر دربی را می‌باخت، این همه هجمه روی او وارد نمی‌شد. این هجمه‌ها مشکوک است، اما من روی صحبتم به سرمربی استقلال است که بداند ای کاش در کنفرانس مطبوعاتی آن صحبت‌ها را نمی‌کرد. او باید ایراد تیمش را بگوید تا مردم متوجه شوند او انتقادپذیر است. تیم بالای جدول است ولی مرتب از او انتقاد می‌شود و شاید این مسئله روی رفتار فکری اثر گذاشته باشد، اما به نظر من او اصلا نباید به کنفرانس خبری می‌رفت و بهتر بود عمران‌زاده، برهانی یا مرفاوی صحبت می‌کردند. اگر فکری به هوادار بگوید ایراداتش را می‌داند و آنها را برطرف می‌کند، مردم هم احترمش را نگه می‌دارند و هم از او حمایت می‌کنند. 

*خیلی‌ها در استقلال آرزو داشتند کاپیتان شوند

بیانی با تأکید بر اینکه نقش بزرگترها در استقلال در این شرایط بسیار مهم است، گفت: روی صحبتم با بازیکنان بزرگتر و کاپیتانان است. رضا نعلچگر مدتها در تیم استقلال بازی کرد اما فرصت کاپیتانی به او نرسید. احمد عابدزاده هم همینطور. اگر بخواهم اسم بیاورم خیلی اسامی هستند که هرگز نتوانستند بازوبند را به دست ببندند. خود من هم آرزو داشتم پنجعلی از فوتبال خداحافظی کند تا من کاپیتان تیم ملی شوم، اما در نهایت علی پروین از من خواست خداحافظی کنم تا فرصت به استیلی‌ها برسد. بازیکنان بزرگتر باید تیم جمع‌‌کن باشند و حواسشان به بازیکنان جوانتر باشد، نه اینکه آنها خود عامل حاشیه در تیم شوند.

* بهترین مربی دنیا را به استقلال بیاورید با این ساختار به مشکل می‌خورد

وی در خصوص مشکلات ساختاری در باشگاه استقلال که ممکن است در نتایج تأثیرگذار باشد، به فارس گفت: بهترین مربی دنیا را هم به ایران بیاورید، تا زمانی که قراردادها درست نشود، پول بازیکنان پرداخت نشود، شرایط همینگونه خواهد بود. دیدید که محرم نویدکیا شب گذشته چقدر قشنگ حرف زد و مدعی شد هر بازیکنی کرونا بگیرد، 10 درصد جریمه خواهد شد. چرا نباید چنین ساختاری در استقلال باشد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول