اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گردباد در کارولینای شمالی حداقل 3 کشته بر جا گذاشت

وزش گردباد شدید در شهر ساحلی «برانسویک» واقع در ایالت کارولینای شمالی حداقل ۳ کشته و ۱۰ زخمی بر جا گذاشته است.

گردباد در کارولینای شمالی حداقل 3 کشته بر جا گذاشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، مقام‌های آمریکایی خبر‌ داده‌اند که روز سه‌شنبه وزش گردباد شدید در شهر ساحلی برانسویک واقع در ایالت کارولینای شمالی حداقل ۳ کشته و ۱۰ زخمی بر جا گذاشت.

به نوشته نشریه «ویک»، این گرد‌باد بعد از نیمه‌های شب ساحل «اوشن ریج پلانتیشن» را درنوردید و خانه‌ها را تخریب کرد، درختان را به دو نیم تقسیم کرد و موجب سقوط سیم‌های برق در این مناطق شد. در نتیجه این حوادث ۱۲ هزار نفر از شهروندان در اوایل صبح روز سه‌شنبه (به وقت محلی) با قطعی برق مواجه شدند.

کلانتر شهر برانسویک در این خصوص گفت: «این [حادثه‌ای] بود که قبلاً آن را ندیده بودم. خرابی‌ها فراوان بود و فرآیند بازسازی طولانی خواهد بود.» 

مدیریت بحران شهر برانسویک هم گزارش کرده که شهروندان این مناطق در خانه‌هایشان حبس شده‌اند و فرآیند امداد و نجات در طول روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

 

 

پیشتر نیز رسانه‌های آمریکایی گزارش کرده بودند که در پی توفان زمستانی، دمای منفی هوا و بارش سنگین برف در سراسر مناطق جنوبی آمریکا پنج نفر جان خود را از دست دادند.

«اسکای نیوز» در این خصوص گزارش کرد که 2 نفر در تگزاس و دو نفر در کنتاکی در پی تصادفات جاده‌ای که مقامات معتقدند به دلیل شرایط آب و هوایی رخ داده، کشته شدند.

یک نفر دیگر هم به دلیل سرمای بی‌سابقه و یخ‌زدگی معابر در شهر «بتن‌روژف» مرکز و دومین شهر بزرگ ایالت لوئیزیانا بر اثر لیز خوردن دچار آسیب مغزی شد و جان باخت.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در تگزاس وضعیت اضطراری فدرال اعلام کرده است. دمای هوا در این ایالت جنوبی به منفی ۲۲ درجه سانتیگراد رسیده، در حالی که به طور معمول میانگین دمای هوا در ماه فوریه در بخش‌های مرکزی و جنوبی آمریکا بین ۲۰ و ۲۴ درجه سانتیگراد است.

روزنامه نیویورک‌تایمز شنبه گزارش داد سرمای شدید زمستانی بخش‌های زیادی از ایالات متحده را در نوردیده و بارش برف سنگین و یخبندان موجب قطع برق در نقاط مختلف این کشور شده است. 

سازمان هواشناسی آمریکا در این روز، دمای بی‌سابقه منفی ۵۰ درجه فارنهایت را برای مینه‌سوتا ثبت کرده بود که در تاریخ این ایالت بی‌سابقه بوده است. رکورد قبلی سرمای این ایالت ۴۶ درجه زیر صفر بود که در سال ۱۹۱۶ ثبت شده بود. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول