اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

حمل ۱۲ میلیون تن بار دارای بارنامه در هفته/رفع ۲۵۹ نقطه پرحادثه جاده‌ای

وزیر راه و شهرسازی از حمل ۱۲ میلیون تن بار دارای بارنامه به طور هفتگی در کشور خبر داد و گفت: با برنامه‌ریز منسجم، قرارگاه سفرهای نوروزی باید برقرار شود و طبق ضوابط ستاد سفرهای نوروزی، جاده‌های ایمن برای پذیرش مسافران در این ایام مهیا شود.

حمل ۱۲ میلیون تن بار دارای بارنامه در هفته/رفع ۲۵۹ نقطه پرحادثه جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محمد اسلامی در مراسم رونمایی از سامانه‌های هوشمند راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: یکی از وعده‌هایی که در جهت کارآمد سازی و تحول در حوزه‌های گوناگون داده‌ شده است، تغییرات اساسی در کارکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بود که مردم در آینده نزدیک نتایج آن را احساس خواهند کرد.

نگهداری از 230 هزار کیلومتر انواع راه در کشور

وزیر راه و شهرسازی افزود: با توجه به وجود بیش از 230 هزار کیلومتر راه آسفالت درکشور که ایمنی آن‌ها تحت تأثیر مخاطرات جوی و بحران‌هایی مانند وقوع سیل و زلزله قرار می‌گیرد، بنابراین شناسایی بر خط و برنامه‌ریزی سیستماتیک برای حفظ ایمنی آنها جزء ملزومات بوده است و اقدامات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای هوشمند سازی یک نشانه مهم و ماندگار به شمار می رود.

وی با اشاره به عزم این سازمان جهت ارتقای شاخص کیفیت روکش آسفالت راه‌های کشور گفت: امروز فاز سوم بهره‌برداری و برداشت اطلاعات رویه راه‌های کشور به طول 60 هزار کیلومتر آغاز می‌شود.

بهره برداری از 1800 کیلومتر روکش آسفالت در دهه فجر

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پروژه‌های روکش آسفالت به طول 1800 کیلومتر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید، تاکید کرد: باید فعالیت پیمانکاران حوزه روکش آسفالت به گونه‌ای باشد که عمر رویه راه رو به افزایش و روند اضمحلال آن کاهشی باشد، همچنین با انجام اقدامات بهسازی به موقع و مستمر نباید شاهد آسیب جدی در راه‌های شریانی، اصلی، روستایی و فرعی باشیم.

وی با اشاره به ثبت بیش از 110 هزار پل در کشور بیان داشت: بالغ بر 10 هزار دستگاه پل در جریان سیل سال گذشته آسیب دیدند؛ اما طراحی و بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند برای پایش لحظه‌ای وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی بیانگر عزم جدی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای انجام برنامه‌های سیستماتیک در شرایط مختلف باهدف جلوگیری از فروریزش و تخریب کامل این سرمایه‌های ملی است.

بازسازی 800 دستگاه ماشین آلات راهداری در سال جاری

اسلامی در ادامه به بازسازی 800 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در سال جاری اشاره کرد و گفت: نگاه غیرواقع‌بینانه به این‌که راهداری یک فعالیت حاکمیتی است نه تصدی‌گری به مسئله نگهداری راه‌ها در کشور ضربه زده است، درحالی‌که راهدار به عنوان نگهبان و حافظ منافع ملی نیازمند رسیدگی است. از طرفی ماشین‌آلات راهداری نیز نیازمند نوسازی و تجهیزات نو است تا تحت مدیریت سیستمی بتواند نسبت به انجام خدمات شبانه‌روزی اقدام کند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: 10 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری در 100 راهدارخانه باید همواره آماده به کار باشند.

اسلامی بیان کرد: رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری معلمان جاده‌ها هستند به طوری که اصول رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را به سایر کاربران جاده آموزش می‌دهند بنابراین ایجاد یک سامانه هوشمند نظارت بر عملکرد و رفتار رانندگان و ناوگان حمل‌ونقل عمومی بیانگر آن است که یک نظام یکپارچه هوشمند همواره نسبت به رفتار آن‌ها آنگاه است و به ارتقا کیفیت حمل‌ونقل عمومی کمک می‌کند.

حمل 12 میلیون تن بار دارای بارنامه در هفته

وزیر راه و شهرسازی از حمل 12 میلیون تن بار دارای بارنامه به طور هفتگی در کشور خبر داد و گفت: با به وجود آمدن همگرایی در کشور در راستای دستیابی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی هوشمند و مدرن، علاوه بر ارتقای بهره‌وری، کاربران، رانندگان و بهره‌برداران از یک ناوگان ایمن برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تصادفات رانندگی در جاده‌ها بیان کرد: با توجه به سهم 86 درصدی عامل انسانی در تصادفات رانندگی که عمده عوامل نیز عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی است، سامانه پایش تصادفات رانندگی برای دستیابی به راهکار و اقدام مکمل به منظور جلوگیری از وقوع مجدد حوادث رونمایی شد.

رفع 259 نقطه پر تصادف با همکاری پلیس راه

اسلامی یادآور شد: سال گذشته با همکاری پلیس راهور ناجا طرحی برای رفع 259 نقطه پر تصادف تعریف و تعداد کثیری از آن‌ها برطرف شد، پس از این سایر نقاط با استفاده از سامانه‌های هوشمند شناسایی و بر طرف می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با برنامه‌ریز منسجم، قرارگاه سفرهای نوروزی باید برقرار شود و طبق ضوابط ستاد سفرهای نوروزی، جاده‌های ایمن برای پذیرش مسافران در این ایام مهیا شود.

بنابراین گزارش، امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی سامانه یکپارچه مدیریت پل‌ها و ابنیه فنی، دور سوم عملیات سامانه پایش سیستماتیک وضعیت رویه راه‌ها، سامانه جامع راهداری، سامانه ملی ارزیابی ایمنی راه‌های کشور، سامانه نظارت هوشمند بر عملکرد رانندگان،‌ ناوگان و شرکت‌های حمل‌ونقل کالای برون‌شهری کشور و سامانه شناسایی نقاط پر تصادف در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول