اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

منتظر موضع رسمی دولت عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از اقلیم کردستان هستیم/ اجازه نمی‌دهیم اربیل مبدأ تهدید ایران شود

رئیس دفتر اقلیم کردستان عراق گفت: اقلیم کردستان در موضوع اخراج نیروهای آمریکایی منتظر موضع رسمی و اقدام دولت مرکزی عراق است.

منتظر موضع رسمی دولت عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از اقلیم کردستان هستیم/ اجازه نمی‌دهیم اربیل مبدأ تهدید ایران شود

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرگزاری آنا گفت‌وگویی با ناظم دباغ، رئیس دفتر اقلیم کردستان عراق در ایران انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

 

اجازه نمی‌دهیم اربیل مبدأ تهدید ایران شود

ناظم دباغ، رئیس دفتر اقلیم کردستان عراق در ایران گفت: حضور آمریکایی‌ها برای امروز و دیروز نیست و سال‌هاست در عراق حضور دارند. به ویژه بعد از اینکه جغرافیای اقلیم کردستان پس از رفراندوم طبق قانون اساسی جزو سرزمین عراق به‌‌شمار می‌رود و تصمیمات کلی آن منوط به تصمیمات دولت مرکزی عراق و بغداد است.

وی افزود: آمریکایی‌ها به اقلیم کردستان در جنگ علیه گروه تروریستی داعش کمک کردند و به همین دلیل کردها حضور آن‌ها را در اربیل پذیرفته‌اند. علاوه بر این، اقلیم کردستان از حضور ایرانی‌ها در اربیل حمایت کرده است. نکته‌ای که وجود دارد، این است که اربیل هرگز اجازه نخواهد داد خاک اقلیم کردستان به مبدأ حمله، تهدید و ناامنی  همسایگانش ازجمله ایران تبدیل شود.

منتظر موضع رسمی دولت عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی از اقلیم کردستان هستیم

رئیس دفتر اقلیم کردستان عراق در ایران در پاسخ به سؤالی درباره موضع اربیل درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق، تأکید کرد: اقلیم کردستان در موضوع اخراج نیروهای آمریکایی منتظر موضع رسمی و اقدام دولت مرکزی عراق است.

دباغ گفت: کل عراق نیازمند همکاری با کشورهای متحد ازجمله جمهوری اسلامی ایران است که علیه تروریست‌ها، ازجمله داعش مبارزه می‌کردند و می‌کنند.

وی افزود: اربیل در چارچوب توافقات با بغداد همکاری می‌کند و دولت مرکزی باید طبق قانون اساسی پایبند به حقوق کردهای اقلیم شود، ولی تاکنون حمایت‌های لازم از کردها انجام نشده است.

منبع: خبرگزاری آنا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول