اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

معرفی داوران جایزه «ویستا»/ وصیت‌نامه شهید سلیمانی خوشنویسی شد + عکس

‏یک خوشنویس اردبیلی، وصیت‌نامه شهید سلیمانی را در ۳۹ سطر خطاطی کرده است. این اثر پس از نمایش در حوزه هنری، در فرصت مقتضی به خانواده حاج قاسم تقدیم می‌شود.

معرفی داوران جایزه «ویستا»/ وصیت‌نامه شهید سلیمانی خوشنویسی شد + عکس

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، نمایشگاه برگزیده تولیدات تجسمی هنرمندان استان اردبیل با عنوان «صریر سبلان» در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.

امیر رجبی مدیر حوزه هنری استان اردبیل گفت: این نمایشگاه شامل ۵۰ اثر خوشنویسی، نقاشی خط و نگار گری از ۲۵ هنرمند منتخب استان اردبیل است که بین ۲۵ تا ۶۰ سال دارند.

 

 

در حاشیه این نمایشگاه، وصیت‌نامه شهید سلیمانی به کتابت بهمن حیدری در نگاه‌خانه مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری رونمایی شد. حیدری، خوشنویس اردبیلی درباره این اثر بیان کرد: این اثر سال گذشته به سفارش معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور و با قلم کتابت دودانگ با مرکب نوشته شد و کتابت آن به مدت ۱۰ روز به طول انجامید. این وصیت‌نامه در ۳۹ سطر خوشنویسی شد و هنرمندان هم استانی آن را تذهیب کردند.

وی، والاترین پیام این وصیت نامه را تاکید بر حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشور دانست.

در پایان این مراسم محمد دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام جبیب ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از این نمایشگاه بازدید کردند.

 

* معرفی داوران چهارمین جایزه ویستا

شورای داوری چهارمین جایزه ویستا که ایده هنری برتر را در سال ۱۴۰۰ انتخاب می کند معرفی شد. پویا آریانپور، پریسا پهلوان، حمید سِورى، رزیتا شرف‌جهان، بهرنگ صمد‌زادگان و بهنام کامرانى چهارمین دوره جایزه ویستا را داوری خواهند کرد.

جایزه‌ هنر معاصر ویستا به مانند دوره‌هاى پیشین مى‌کوشد با تاکید بر ارزیابى فکر و ایده‌هاى امروزین هنر، شرایطى را براى معرفی، اجراى فکر و اثر برتر فراهم نماید. ایده محور بودن و اهمیت به ساز و کارها و فرآیند خلق در هنر امروز هدفى است که این جایزه فارغ از رسانه یا جنبه‌هاى زیباشناختى دنبال کرده است. 

مانند دوره های پیشین، اهدای نشان و لوح تقدیر ویستا به همراه وجه نقد ۳۰ میلیون تومانی (برای اجرای طرح)، جایزه چهارمین دوره است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول