اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

کمک خیرین راهگشا شد/ نجات زندانی اعدامی از قصاص در خرم‌آباد

یک جوان خرم‌آبادی که به خاطر قتل به قصاص و اعدام محکوم شده بود با همکاری قوه قضائیه و کمک محسن چاوشی خواننده مطرح کشورمان و تلاش آقایان بسطامی و صارمی و با گذشت خانواده مقتول به زندگی دوباره بازگشت.

کمک خیرین راهگشا شد/ نجات زندانی اعدامی از قصاص در خرم‌آباد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کمک به همنوع به اشکال مختلف یکی از سفارشات دین مبین اسلام است. حال وقتی این کمک در راستای نجات انسان‌ها باشد اهمیت بیشتری داشته و بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

زندان محلی برای تنبیه افراد در قبال بروز جرائم و تخلفات است هستند افرادی که از بد روزگار درگیر یک حادثه تلخ شده و سرنوشت بدی در این مسیر برایشان رقم خورده است.

گذشت همواره در دین و آیین اسلام و مردم ایران مورد توجه بوده و بر همین اساس برخی افراد خیر همواره تلاش می‌کنند برای کمک به افرادی که ناخواسته و یا در یک حادثه دچار غفلت و خطا شده‌ و اسیر زندان هستند و در مسیر مرگ قرار دارند، پا پیش می‌گذارند.

در همین راستا در روزها و هفته‌های اخیر شاهد اقدام خوب چند تن از خیرین شهر خرم‌آباد برای جلب رضایت از یک خانواده در جهت جلوگیری از اعدام یک جوان بودیم.

ماجرا از این قرار است که چند سال قبل در پی درگیری دو پسر جوان یکی به قتل می‌رسد و نهایتا قاتل نیز به قصاص محکوم می‌شود. 

در همین راستا با همکاری قوه قضائیه و با پیگیری آقایان مجید بسطامی و برادران صارمی از افراد خیر خرم‌آباد از محسن چاووشی هنرمند و خواننده مطرح کشورمان نیز برای جلب رضایت از خانواده مقتول کمک گرفته شد و نهایتا روز گذشته با پرداخت بخشی از پول دیه به خانواده مقتول شاهد همکاری این خانواده در اعلام رضایت و گذشت آنها از قصاص و اعدام قاتل بودیم.

این اقدام ارزشمند در حالی انجام شده است که قوه قضائیه، برادران صارمی و آقای مجید بسطامی و به ویژه محسن چاووشی در طی کردن مسیر جلب رضایت و گذشت کردن خانواده مقتول نقش بسزایی داشته‌اند.

کمک قوه قضائیه به حل مشکل زندانی‌ها

برای آگاهی از این موضوع به سراغ فرد آزاد شده رفتیم. او با با بیان اینکه از سال ۹۵ پس از وقوع یک قتل در زندان مرکزی خرم‌آباد به سر می‌برد، اظهار داشت: طی این چند سال به علت تامین نشدن دیه هر روز استرس اعدام و مشکلاتی که پس از آن برای خوانده‌اش به وجود می‌آید بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه در حوزه حل مشکلات زندانیان طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی انجام داد‌ه‌اند، افزود: معرفی افراد نیازمند کمک به خیرین یکی از این گونه اقدامات است که طی سال‌ها گدشته خود به عینه شاهد نجات چندیدن زندگی در زندان بوده‌ام.

او بیان کرد: بخشنده بودن یکی از مهمترین صفات پروردگار است و انسان‌هایی که مال حلال خود را در راستای نجات دادن جان یک نفر هزینه می‌کنند بدون شک جایگاه والایی نزد پروردگار دارند.

 

 

مجید بسطامی رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای خرم‌آباد نیز در ارتباط با این موضوع  عنوان کرد: طی سال های اخیر با کمک محسن چاوشی و براداران صارمی به دنبال حل مشکلات زندانیان و بیماران خاص هستیم که در این حوزه الحمد الله اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بین اینکه زندگی‌های بسیاری به علت یک اشتباه در زندان‌ها در حال نابود شدن است، تصریح کرد: خیرین لرستان بایستی در راستای عمل به اصول اخلاقی و مذهبی کشور برای نجات این افراد به صحنه بیایند.

انتهای پیام/۸۵۰۲۰

گزارش ازمحمد عبدالله زاده

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول