اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آماده باش راهداران در برف و کولاک جاده ها/ ضرورت تجهیز خودرو به زنجیرچرخ

با توجه به بارش برف و باران و وقوع کولاک برف و بهمن در برخی جاده ها، مردم حتماً از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند همچنین رانندگان محورهای کوهستانی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن باشند.

آماده باش راهداران در برف و کولاک جاده ها/ ضرورت تجهیز خودرو به زنجیرچرخ

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس روز آینده ۲۹ بهمن بارش برف یا باران، رخداد مه و کاهش دید افقی در مناطق جنوبی توأم با رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود.

این شرایط جوی در استان های لرستان، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، ارتفاعات غربی اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب استان مرکزی و جنوب همدان همچنین ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

روز آینده بارش برف و باران در محورهای هراز، کندوان و آزادراه قزوین-رشت پیش‌بینی شده است.

در این راستا طبق اعلام مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی به فارس، در مناطقی که ذکر شد کاهش دید و لغزندگی جاده های کوهستانی به سبب بارش برف، آب گرفتگی معابر عمومی، احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد و کولاک برف در گردنه های برفگیر و کوهستانی پیش بینی می شود.

 

 

با توجه به وقوع بارندگی در جاده ها، هماهنگی جهت گشت‌زنی ناوگان راهداری، هماهنگی برای استقرار ماشین آلات راهداری و آمادگی کامل راهدارخانه ها در دستور کار قرار گرفته است.

توصیه می‌شود مردم حتماً از انجام سفرهای غیرضروری پرهیز کنند همچنین رانندگان محورهای کوهستانی و سردسیر زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و از سالم بودن سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن باشند.

رانندگان حتماً قبل از تردد آخرین اطلاعات وضعیت راه ها را از سامانه اطلاع رسانی ۱۴۱ اخذ کنند و هنگام رانندگی احتیاط لازم را به عمل آورند و اقدامات پیشگیرانه را داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول