اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس اعداد لایحه بودجه را فقط شفاف کرد/ 30 درصد دغدغه‌های نمایندگان مرتفع شد

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: نمایندگان در اصلاحاتی که در بودجه انجام دادند ارقام را افزایش ندادند، بلکه فقط شفاف سازی کردند و ارقام در پستوی تبصره‌ها را آشکار کردند.

مجلس اعداد لایحه بودجه را فقط شفاف کرد/ 30 درصد دغدغه‌های نمایندگان مرتفع شد

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی گفت‌گویی با برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ دقیقه این شبکه با بیان این که دو اتفاق خوب در اصلاحیه بودجه افتاد که اتفاق اول و مهمتر تعامل دولت و همراستا شدن دولت با مجلس بود، افزود: کار بررسی جزئیات لایحه بودجه از یکشنبه در صحن شروع می‌شود.

 محسن زنگنه با بیان این مطلب افزود: در اصلاح اعداد و ارقام هم اتفاقات خوبی افتاده و برداشت ما این است که دولت ۳۰ تا ۴۰ درصد دغدغه‌های نمایندگان را برطرف کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: یکی از نکات مثبت، تغییر ادبیات دولت بود و به نظر من نباید با الفاظ و اعداد بازی کنیم.

این نماینده مجلس گفت: مجلس در اصلاحاتی که انجام داد ارقام را افزایش نداد، بلکه فقط شفاف سازی کرد و ارقام در پستوی تبصره‌ها را آشکار کرد.

زنگنه با ابراز خشنودی از کاهش وابستگی بودجه به نفت در اصلاحیه بودجه گفت: یکی از اصلاحات بودجه کاهش وابستگی بودجه به نفت است و افزایش سهم منابع مالیاتی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به دغدغه‌های مجلس در خصوص ارز ترجیحی گفت: دولت برای تامین نظر مجلس، موظف شده که ظرف ۶ ماه ارز ترجیحی را به ارز نیمایی برساند که این همان خواسته دولت بود.

زنگنه گفت: کمیسیون تلفیق از امروز بعد از ظهر کارش را شروع کرده و قرار شده تا جمعه کار را تمام کند و کار بررسی جزئیات لایحه در صحن از یکشنبه شروع شود.

مهرداد لاهوتی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با ابراز خشنودی از تصویب کلیات بودجه گفت: دغدغه دولت و مجلس، برای مردم است.

لاهوتی با اشاره به افزایش سهم مالیات در بودجه گفت: دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان به سقف مالیات اضافه کرد که نشان می‌دهد اراده دولت افزایش سهم مالیات در بودجه و کاهش سهم نفت است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: دولت هم معتقد است که ۲ نرخی بودن ارز آسیب‌هایی دارد، اما به این نکته هم باید توجه داشت ۴۲ میلیارد دلار پیش بینی ورودی کالا است که فقط ۸ میلیارد دلار آن کالا‌های اساسی است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول