اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

شرکتی ایرانی با ساخت تجهیزات تحقیقاتی آزمایشگاهی جای خالی نمونه وارداتی را پر کرد

ساخت تجهیزات پیشرفته‌ای که در آزمایشگاه‌ها کارایی بالایی دارند توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی ممکن شده است.

شرکتی ایرانی با ساخت تجهیزات تحقیقاتی آزمایشگاهی جای خالی نمونه وارداتی را پر کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،حسن کریمی مدیرعامل شرکت پژواک پژوه صنعت با اشاره به تولید و فروش تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عنوان کرد: تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی مورد استفاده در مراکز پژوهشی تحقیقاتی  می‌بایست از توانمندی و پیچیدگی فناورانه‌ای برخوردار باشند که الزامات فناورانه‌ای را ایجاد می‌کند.

این فعال فناور، با اشاره به ساخت این تجهیزات با اهداف آموزشی و پژوهشی در داخل کشور عنوان کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه می‌توان به تولید تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل آزمایشگاه‌های گروه مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک اشاره کرد. بخش قابل توجهی از این الزام‌ها با توانمندی فنی بومی به تولید رسیده است.

تامین نیاز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی

کریمی، با اشاره به تامین نیاز داخلی کشور با توانمندی داخلی و بی نیازی از واردات در این حوزه گفت: دستگاه‌های مورد استفاده در آزمایشگاه های تحقیقاتی بومی‌سازی شده‌اند و چند سالی است که واردات آن ها قطع شده است؛ خوشبختانه بخش قابل توجهی از تجهیزاتی که با هزینه‌های بالا عمدتا از چند کشور اروپایی به کشور وارد می شد و هزینه های هنگفت ارزی را به دنبال داشت، اکنون در داخل کشور ساخته می‌شود.

مدیرعامل پژواک پژوه صنعت، با اشاره به تامین تجهیزات مجموعه‌های یادشده در قالب یک مجموعه از محصولات و خدمات عنوان کرد: فعالان فناور این مجموعه، تجهیزاتی مانند دستگاه‌های تونل باد، انواع برج‌های تقطیر، برج‌های استخراج و دستگاه‌های مورد استففاده در آزمایشگاه سیالات، مقاومت مصالح، ترمودینامیک، انتقال حرارت و تجهیزات آزمایشگاه‌های تاسیسات با فناوری بومی در داخل کشور تولید می‌کنند.

این فعال فناور، دغدغه اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان را امکانی برای تسهیل فرآیندهای تاییدیه و نظارت دانست و گفت: پیچیدگی در فرآیندها مشکلات کار شرکت‌های دانش‌بنیان را دشوار می‌کند. یکی از نیازهای اساسی تولیدکنندگان محصولات ایران‌ساخت تسهیل در فرآیند بررسی‌ها  ارائه تاییده‌هاست به طوری که اگر موانع مشکلات و موانع اداری که مشکلات تولید را سد می کنند برداشته شود، می‌توانیم رونق تولید دانش‌بنیان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول