اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ایست معارضین به اجرای پروژه ورودی دهدشت

پروژه ساماندهی ورودی دهدشت به دلیل مخالفت معارضین عملیاتی نشد.

ایست معارضین به اجرای پروژه ورودی دهدشت

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ورودی به عنوان آینه تمام نمای فرهنگ و مظاهر شهری از دیرباز مورد توجه بوده و دروازه‌های ورودی هر شهر در بدو ورود، نخستین تجربه و ماندگارترین تصویر ذهنی را در ذهن مسافر و گردشگر ثبت می‌کند.

ماهیت مبادی شهر چهار دروازه دهدشت اما با وجود قدمت نیم قرن از عمر شهری کالبد بی‌روح و بی‌هویت بوده و ساماندهی ورودی‌ها از نگاه هر مقام و مسؤولی اگرچه برنامه‌هایی در حرف مطرح می‌شد اما هیچ گاه رویای آنها رنگ واقعی به خود نگرفت.

شهردار جدید در اواخر دوره شورای پنجم از ابتدای تصدی مدیریت شهری به برنامه عملی برای ورودی‌ها اندیشید و حتی برای ساماندهی آنها دست به کار هم شد. طراحی ورودی دهدشت از سمت چرام حکایت از شروع امیدبخش یک طرح مهم داشت.

فراهم سازی زیرساخت‌ها برای شروع کار از همان زمان ارائه طرح آغاز هم شد تجهیز کارگاه و نصب تیرهای برق مقدمه‌ای شد برای اجرایی شدن عملیات پروژه‌ای که رنگ و بوی شهری به کالبد بی‌جان دهدشت می‌داد.

حالا در آستانه شروع در حالی که ماشین‌آلات شهرداری عازم ورودی شده بودند تا کار ساماندهی آغاز شود با ایست معارضین مواجه شده و کار متوقف شد.

 

احسان تابش‌نژاد در این باره به فارس می‌گوید: پروژه بهسازی ورودی دهدشت از مسیر چرام تعریف و قرار شد به صورت امانی اجرا شود.

شهردار دهدشت اضافه کرد: چند نفر معارض ادعای مالکیت محدوده طرح را دارند و اجازه نمی‌دهند عملیات پروژه آغاز شود.

 

وی با بیان اینکه قریب به 20 سال پیش این محدوده جدول‌گذاری و کانال‌کشی شده بود، گفت: حالا با شروع به کار معارضین تمام مسیری که مصالح ریخته شده و قرار بود سنگ‌فرش شود با ممانعت معارضین به مشکل رسیده است.

تابش‌‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از این افراد به صورت غیر قانونی سنگ‌اندازی می‌کنند از دستگاه‌های امنیتی خواست به قضیه ورود کنند و اجازه ندهند پروژه تعطیل شود.

شهردار دهدشت گفت: پروژه ساماندهی این ورودی به صورت امانی و با اعتبار قریب به 10 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است و برای اجرای آن از ماشین‌آلات شهرداری، شخصی و به هر طریق ممکن استفاده خواهد شد.

تابش‌نژاد در پاسخ به اینکه تکلیف پروژه چه می‌شود، افزود: من معتقدم پروژه باید انجام شود و اگر کسی حق و حقوقی دارد از طریق دادگاه پیگیری کند.


انتهای پیام/۸۲۰۱۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول