اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

نوسازی 55 هز‌ار دستگاه کامیون در 5 سال/ 1250 کامیون با عمر 3 سال در حال ترخیص از گمرک

وزیر راه و شهرسازی گفت: مرحله اول پروژه نوسازی ناوگان باری از محل ورود کامیون‌های با عمر حداکثر 3 سال با 1250 دستگاه کامیون به نتیجه رسید و سری اول کامیون‌ها برای ترخیص و شماره‌گذاری در حال آماده‌سازی است.

نوسازی 55 هز‌ار دستگاه کامیون در 5 سال/ 1250 کامیون با عمر 3 سال در حال ترخیص از گمرک

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت نوسازی ناوگان کامیونی از محل واردات کامیون‌های با عمر سه سال اظهار داشت: این پروژه به نتیجه رسیده است، بسیار تلاش کردیم و با وجود مزاحمت‌هایی که عده‌ای بدون منطق ایجاد کرده بودند، سری اول کامیون‌ها برای ترخیص و شماره‌گذاری در حال آماده‌سازی است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سری اول این پروژه 1250 دستگاه کامیون است، افزود: این کامیون‌ها به روزترین کامیون‌های ناوگان جاده‌ای است که امیدواریم به کاهش سوانح رانندگی، ارتقای ایمنی جاده‌ها و تسریع در حمل کالای جاده‌ای کمک کند.

* 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای چهل سال داریم

وی اظهار داشت: 55 هزار دستگاه کامیون با عمر بالای چهل سال داریم که در راستای ارتقای کیفیت بهره‌وری، کاهش مصرف سوخت و افزایش ایمنی سیر، باید نوسازی شوند.

* نوسازی ناوگان کامیونی همت خودروسازهای داخلی را می‌طلبد

اسلامی اظهار داشت: از سوی دیگر، با کارخانجات سازنده داخلی هم قرارداد منعقد شده است تا کامیون‌های مناسب و مطلوب جاده‌ها و راننده‌های ایران را تولید و عرضه کنند؛ قطعاً اگر کارخانجات داخلی همت کنند، نوسازی ناوگان باری جاده‌ای با تولیدات داخل به سرعت محقق می‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با این راندمانی که کارخانجات سازنده کامیون در کشور دارند، در چند سال اخیر کم‌کاری در این حوزه مشاهده کرده‌ایم.

* کامیون داخلی هنوز تحویل نشده است

وی درباره تأمین کامیون‌ها از محل سازندگان داخلی، اظهار داشت: هنوز سازندگان داخلی کامیونی به ما تحویل نداده‌اند. 

* هدفگذاری نوسازی 55 هزار دستگاه کامیون حداکثر در 5 سال

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امیدواریم تحول صنایع خودروساز آن گونه که به ما وعده داده‌اند، محقق شود تا با راندمانی بالا در یک برنامه حداکثر پنج‌ ساله و با نگاه مطلوب 3‌ ساله، 55 هزار دستگاه ناوگان کامیونی فرسوده را با ترکیبی از کامیون‌های تولید داخل و کامیون‌های وارداتی با عمر سه سال نوسازی کنیم. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول