اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۲ واحد خودروسازی در سمنان ۱۵۰۰ میلیارد ریال وام می‌گیرند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از معرفی دو واحد خودروسازی در سمنان برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل خبر داد و حجم این وام‌ها را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

۲ واحد خودروسازی در سمنان ۱۵۰۰ میلیارد ریال وام می‌گیرند

علی تشنه‌دل با اشاره به برگزاری دویست و هفتاد و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، به خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان گفت: با تصویب اعضای کارگروه و به‌منظور حمایت از تولید داخل و واحدهای تولیدی استان، دو واحد خودروسازی در سمنان که در زمینه تولید خودروی سواری و اتوبوس فعالیت می‌کنند، برای دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی تصریح کرد: در این نشست و با تصمیم اعضای کارگروه در مجموع با پرداخت یک هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۶۹ واحد صنعتی و کشاورزی استان موافقت شد و این واحدها به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید امسال، ۷۵۸ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

تشنه‌دل بیان کرد: پرونده ۴۸۷ واحد با پرداخت حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بسته شده و پرونده ۲۷۱ واحد نیز در بانک‌ها در دست بررسی است.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه افزود: در این نشست، مشکلات دو واحد تولیدی در خصوص تخصیص گاز مایع و همچنین مسائل بانکی و زیربنایی ۶ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان بررسی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: مهم‌ترین نکاتی که در ابلاغیه فرآیند پیگیری برای رفع موانع تولید در استان‌های کشور به آن تأکید شده، عبارت است از اینکه از اختیارات کارگروه استفاده مطلوب شود و هر پرونده‌ای به ستاد ملی ارجاع نشود و کارگروه‌های مرتبط فعال شوند.

تشنه‌دل ارائه آخرین ابلاغیه‌ها و آیین‌نامه‌های دریافتی مربوط به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و تسهیلات رونق تولید توسط دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان سمنان و بررسی مشکلات برخی از واحدهای تولیدی استان بر اساس لیست متقاضیان قابل طرح در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را دستور کارهای آخرین نشست ستاد رفع موانع تولید استان بیان کرد.

او گفت: بررسی مشکلات دو شرکت تولیدی استان در خصوص تخصیص گاز مایع، گزارش لیست مصوبات تسهیلات رونق تولید توسط سازمان صنعت معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، گزارش عملکرد بانک‌های عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات از محل تسهیلات رونق تولید و بند الف ماده ۱۸ در بخش‌های صنعتی معدنی کشاورزی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز از دیگر دستور کارها بود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول