اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۲ هزار و ۸۰۰ نیکوکار در خراسان رضوی مدرسه ساختند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نیکوکار در این استان طی سال‌های گذشته اقدام به ساخت مدرسه کرده‌اند.

۲ هزار و ۸۰۰ نیکوکار در خراسان رضوی مدرسه ساختند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید کمال‌الدین میرجعفریان در همایش چهره‌های ماندگار روستایی که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون اول رئیس جمهوری و استانداری‌های سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: این استان بیش از سه هزار و ۲۰۰ روستای دارای سکنه و دو هزار و ۴۰۴ دهیاری و یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت روستایی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی قطب تولید محصولات دامی کشور به شمار می‌رود که این ارزش آفرینی مرهون تلاش‌های تولیدگران عشایری و روستایی استان است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر از طریق اعتبارات صندوق توسعه ملی و بانک‌های عامل بیش از هشت هزار و ۱۵۱ طرح با دریافت ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در قالب طرح‌های کارآفرینی و اشتغال روستایی با بیش از ۳۲ هزار نفر اشتغال‌زایی اجرا شده که نرخ بیکاری روستایی استان را به ۳.۱ درصد کاهش داده است.

میرجعفریان افزود: بخش عمده‌ای از اقدامات توسعه‌گری توسط خیران و مجموعه‌های تسهیلگر نظیر بسیج، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی (ره)، نهادهای خیریه‌، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان بخش اقتصادی در مناطق مرزی و محروم روستایی در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خیران خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله توانمندسازی جوامع محلی، پرداخت تسهیلات و تسهیلگری و آموزش، مدرسه سازی و ساخت کتابخانه، ساخت مراکز بهداشتی، کمک به تکمیل زیربناهای عمرانی از جمله راه، تامین آب آشامیدنی، ساخت مسجد و کمک به اقشار آسیب‌پذیر فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: به منظور استفاده حداکثری از توان و ظرفیت خیران در برنامه‌ریزی‌های دولت برای توسعه و عمران روستاها، هیات امنای خیران توسعه روستایی در استان تشکیل می‌شود.

میرجعفریان تصریح کرد: این هیات امنا با هدف تشویق، ترغیب و هدایت خیران فعال و تسهیل امور این بخش و حمایت جمعی از فعالان و علاقه‌مندان این حوزه تشکیل شده و با اعضای آن همفکری لازم به منظور بهره‌گیری از توان خیران در توسعه روستاها با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/۷۰۰۶۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول