اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

لیگ قهرمانان آسیا| اقدام رسمی 13 باشگاه از 6 کشور برای میزبانی/ایرانی‌ها پیشگام شدند، قطر انصراف داد

پرونده درخواست میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا 2021 با درخواست 13 باشگاه از 6 کشور بسته شد.

لیگ قهرمانان آسیا| اقدام رسمی 13 باشگاه از 6 کشور برای میزبانی/ایرانی‌ها پیشگام شدند، قطر انصراف داد

به گزارش خبرگزاری فارس، پرونده درخواست میزبانی ها برای مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 شب گذشته به پایان رسید و در اقدامی عجیب هیچ باشگاه قطری برای میزبانی از گروه خود اقدام نکرد.

دو هفته پیش وقتی کنفدراسیون فوتبال آسیا مهلت 14 روزه برای درخواست میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا 2021 را ارائه کرد، همه نگاه ها به قطر رفت و گروه هایی که نمایندگان قطر در آن حضور داشتند و پیش بینی می کردند دوحه میزبان خواهد شد اما با کنار کشیدن قطر و ندادن درخواست برای میزبانی از گروه های نمایندگان در لیگ قهرمانان آسیا 2021 معادلات بهم ریخت. اکنون ضرب الاجل AFC برای درخواست میزبانی ها به پایان رسیده است.

13 باشگاه فوتبال از 6 کشور برای میزبانی از مسابقات گروه خود اقدام کردند. در میان این کشورها ایران پیشگام بوده و تمام 4 نماینده اش یعنی استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد به عنوان اولین ها برای میزبانی اقدام کردند.

13 باشگاه فوتبالی که درخواست میزبانی از مسابقات گروه خود ارائه کردند به تفکیک کشورهایشان به شرح زیر است:

*ایران: استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد خوزستان

*عربستان: الهلال، الاهلی و النصر 

*امارات: الوحده و شارجه

*عراق: الشرطه و نیرو هوایی

*ازبکستان: پاختاکور

*تاجیکستان: استقلال

در زیر به تفکیک گروه ها به درخواست کننده های میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا 2021 پرداخته شده است.

گروه A:  الهلال عربستان- شباب الاهلی امارات- استقلال تاجیکستان- پلی آف بین الغرافه قطر - آلمالیق ازبکستان

در این گروه الهلال و استقلال به صورت رسمی برای میزبانی از مسابقات گروه اقدام کردند. با توجه به روابط قوی سعودی ها به نظر می رسد ریاض میزبان مسابقات گروه یک باشد. شباب الاهلی دبی هم از درخواست میزبانی از این رقابت ها کنار کشیده است.

گروه B: شارجه امارات- تراکتور - پاختاکور ازبکستان- برنده پلی آف الوحده عربستان یا نیروهوایی عراق

 در این گروه همه مدعی میزبانی هستند. تراکتور به عنوان اولین باشگاه اقدام و درخواست خود را برای میزبانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد. شارجه دومین باشگاه برای میزبانی اقدام کرده. در نهایت تیم های پاختاکور و نیروهوایی عراق هم درخواست میزبانی داده اند. این گروه را می توان پیچیده ترین گروه برای انتخاب میزبان نامید چون همه به دنبال کسب میزبانی هستند.

گروه C: الدحیل قطر- الاهلی عربستان- استقلال ایران- الشرطه عراق

در گروه آبی پوشان پایتخت هم غالب تیم ها به دنبال کسب میزبانی مسابقات در کشورشان هستند. پیش از این گفته می شد به دلیل حضور تیم الاهلی عربستان در این گروه به احتمال قوی قطر میزبان این کشور خواهد بود چون الدحیل نماینده اش در این گروه حضور دارد. ولی با کنار کشیدن قطر از میزبانی اوضاع میزبانی این گروه پیچیده شد. استقلال، الاهلی و الشرطه عراق همه برای میزبانی از گروه اقدام کردند و باید دید کنفدراسیون فوتبال آسیا چه انتخابی برای میزبان این گروه انجام می دهد.

گروه D: السد قطر- النصر عربستان-  الوحدات اردن- برنده پلی آف بین العین امارات یا فولاد خوزستان

در این گروه النصر عربستان به عنوان اولین باشگاه برای میزبانی اقدام کرد. الوحدات اردن به دلیل شرایط کرونایی از میزبانی انصراف داد و السد هم نماینده قطر اقدامی نکرد. البته فولاد خوزستان که در پلی آف قرار دارد در صورت صعود به گروه درخواست میزبانی از مسابقات گروهی را داده است. در این گروه نیز با توجه به حضور نماینده عربستان موضوع میزبانی پیچیده است.

گروه E: پرسپولیس - الریان قطر- گوای هند-  برنده پلی آف بین الوحده امارات یا الزوراء عراق

در گروه سرخ پوشان پایتخت اولین باشگاه برای میزبانی پرسپولیس اقدام کرد. در نهایت در گروه شاگردان گل محمدی تیمی برای میزبانی اقدام نکرد و فعلا پرسپولیس تنها تیم گروه است که برای میزبانی اقدام رسمی انجام داد. البته باید منتظر ماند نتیجه دیدار پلی آف این گروه بین الوحده امارات و الزوراء عراق چه می شود چون الوحده امارات در صورت صعود اقدام رسمی برای میزبانی از مسابقات گروه انجام می دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول