اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی ایران و ایرلند؛ برجام و مباحث دوجانبه محور رایزنی‌ها

در دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی ایران و ایرلند به ریاست عراقچی و مدیر سیاسی وزارت امور خارجه و تجارت ایرلند، آخرین تحولات مرتبط با برجام و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث قرار گرفت.

دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی ایران و ایرلند؛ برجام و مباحث دوجانبه محور رایزنی‌ها

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم «سونیا هایلند» مدیر سیاسی وزارت امور خارجه و تجارت ایرلند دیروز (سه‌شنبه) دور جدید گفت‌وگوهای سیاسی ایران و ایرلند را از طریق ویدئو کنفرانس برگزار کردند.

در این گفت‌وگوها که سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوبلین نیز حضور داشت، آخرین تحولات مربوط به برجام و همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

 

 

گفتنی است ایران در حال حاضر عضو غیر دائم شورای امنیت و تسهیل‌گر قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل است. ایرلند از اول ژانویه (۱۲ دی) در کنار نروژ کرسی خود در شورای امنیت به عنوان عضو غیردائم را تحویل گرفت و تا دو سال عهده دار این سمت است.

نماینده دائم ایرلند در سازمان ملل  اخیرا در اظهاراتی گفته بود که این کشور همه تلاش خود را در این نهاد برای حفظ و ارتقای برجام به کار خواهد بست. (اینجا بخوانید)

عراقچی دیروز همچنین در نشست سیاسی با همتای افغانستانی خود که به صورت مجازی برگزار شد، شرکت کرد.

* تصمیم ایرلند برای بازگشایی مجدد سفارت این کشور در تهران

به گزارش فارس، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند نیز اول بهمن ماه به صورت مجازی گفت‌و‌گو کردند و در این گفت‌وگو موضوعات مربوط به روابط دو کشور، مسائل مرتبط با برجام و دیدگاه‌های ایران و ایرلند در موضوعات مهم منطقه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر خارجه ایرلند در طی اظهارات خود از تصمیم کشورش برای بازگشایی مجدد سفارت این کشور در تهران خبر داد. ظریف نیز با تشکر از ابتکار عمل طرف ایرلندی برای برقراری این تماس از همتای ایرلندی خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

به گزارش فارس، سفارت ایرلند در تهران در سال ۲۰۱۲ بسته شد. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول