اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سرمای کشنده در آمریکا 21 نفر را به کام مرگ کشاند

سرمای مرگبار که مدتی است مرکز و جنوب ایالات متحده را دربرگرفته است، میلیون‌‌ها آمریکایی را بدون برق رها کرد و دست‌کم 21 نفر را در چندین ایالت به کام مرگ کشاند.

سرمای کشنده در آمریکا 21 نفر را به کام مرگ کشاند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرمای شدید و بی‌سابقه زمستانی که بخش بزرگی از مرکز و جنوب ایالات متحده را در برگرفته است، دمای هوای این مناطق را به اندازه‌ای پایین آورده است که میلیون‌ها آمریکایی بدون برق مانده‌اند و دست‌کم ۲۱ نفر در چندین ایالت آمریکا قربانی سرما شدند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» در این خصوص گزارش کرد، بدترین قطعی برق در تگزاس رخ داد که در آن بیش از چهارمیلیون خانه و مغازه روز گذشته (سه‌شنبه) در دمای یخبندان بدون برق ماندند.

در دیگر ایالات آمریکا، بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سراسر بخش‌هایی از آپالاشیا با مشکل قطعی برق مواجه شدند و چهار میلیون نفر نیز در مکزیک با قطعی برق روبرو شدند. حدود ۲۵۰ هزار نفر نیز در شمال غربی اورگن پس از طوفان یخ بدون برق ماندند.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن است که در کارولینای شمالی، سه نفر پس از وزش گردباد در یک شهر ساحلی جان خود را از دست دادند و در تگزاس نیز چهار عضو یک خانواده در آتش‌سوزی یک خانه در منطقه هوستون در حین استفاده از یک شومینه برای گرم نگه داشتن خود، جانشان را از دست دادند.

دیگر فوتی‌های مرتبط با سرمای بی‌سابقه در ایالات متحده مربوط به ایالات لوئیزیانا، کنتاکی و میزوری می‌شود که علل این مرگ و میر به تصادف خودرویی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مربوط می‌شود.

وزش طوفان‌های سهمگین، خسارات سنگینی را به شبکه‌های برق وارد آورده است و بارش برف سنگین و تگرگ در نیوانگلند و بخش‌های جنوبی آمریکا را به همراه داشته است و همین امر به کاهش شدید دمای هوا منجر شده است.

طبق گزارش شبکه «بی بی سی»، سازمان ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرده است که بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در معرض این طوفان زمستانی قرار دارند.

طبق گزارش گاردین، هشدارهای برودت هوا از کانادا به مکزیک نیز تعمیم یافته است. در شیکاگو، ارتفاع ۴۶ سانتی‌متری برف، روز سه‌شنبه به تعطیلی مدارس منجر شد و آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، برف حتی به خط ساحلی خلیج مکزیک که معمولاً گرم است نیز رسیده است.

پیش‌بینی هواشناسی در آمریکا حاکی از آن است که سرمای شدید هوا تا روز جمعه اکثر ایالات آمریکا را دربرگیرد.

سرمای شدید و طوفان و یخبندان در آمریکا، تلاش‌ها برای واکسیناسیون کرونا را نیز با مشکل روبرو کرده است و دولت بایدن اعلام کرده است که طوفان و یخبندان احتمالاً محموله‌های واکسن به ایالات آمریکا را با دشواری مواجه می‌کند.

طبق گزارش بی بی سی، روز یکشنبه هفته جاری، در هوستون آمریکا در پی یخ‌ زدن جاده‌ها، ۱۲۰ تصادف جاده‌ای به وقوع پیوست و برخورد چندین خودرو در بزرگراهی در اوکلاهماسیتی موجب آتش گرفتن چندین کامیون شد.

از طرف دیگر، فرودگاه بین‌المللی «جرج بوش» در هوستون و فرودگاه «هابی» در این شهر تا عصر روز سه شنبه به وقت محلی تعطیل اعلام شده است.

در پی سرمای بی‌سابقه در آمریکا، رئیس‌جمهور آمریکا با تأیید وضعیت اضطراری تگزاس، ارسال کمک‌های فدرال به این ایالت را آزاد اعلام کرد.

آنطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، سرمای هوا در تگزاس در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و روز یکشنبه دمای هوا در این ایالت به منفی ۱۸ درجه سانتیگراد رسید.

بنا بر گفته سازمان ملی هواشناسی آمریکا، سرمای بی‌سابقه در ایالات مرکزی و جنوبی آمریکا ناشی از یک «گریز قطبی» از بالای مرز آمریکا با کانادا و ورود آن به آمریکا بوده است.

قطعی شدید برق در تگزاس موجی از انتقادات علیه مقام‌های این ایالت را افزایش داده است زیرا شبکه‌های برق این ایالت به طور مداوم با مشکل مواجه است و در شرایط مختلف قطعی برق در این ایالت بسیار زیاد رخ می‌دهد.

طبق این گزارش، سالمندان و بی‌خانمان‌ها در آمریکا از جمله اقشار بسیار آسیب‌پذیر در شرایط فعلی محسوب می‌شوند و در همین راستا، شهرهای آمریکا «مراکز هشدار اضطراری» ایجاد کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که چگونه می‌توانند در شرایط فعلی شیوع کرونا، پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند.

آنطور که گاردین گزارش کرده است بیش از ۵۰۰ نفر در پی طوفان و یخبندان، در پناهگاهی در هوستون سکنی گزیده‌اند اما شهردار هوستون اعلام کرده است که دیگر مراکز و پناهگاههای ایجاد شده به واسطه قطعی برق تعطیل شده‌اند.

بر اساس این گزارش، طوفان و یخبندان در آمریکا، در پروازها نیز اخلال ایجاد کرده است و ظهر روز گذشته، بیش از دو هزار و ۷۰۰ پرواز آمریکا لغو شده است که بیش از ۸۰۰ پرواز لغو شده در فرودگاه بین‌المللی «دالاس فورت ورث» بوده و بیش از ۷۰۰ پرواز لغو شده نیز در فرودگاه «بوش اینترکانتیننتال» بوده است.

سرمای هوا به اندازه‌ای شدید بوده است که مقام‌های آمریکایی از ساکنان درخواست کردند که روز سه‌شنبه در خانه بمانند و حدود ۱۰۰ مدرسه در آلاباما تعطیل شد و برخی کلاس‌ها به صورت آنلاین و از راه دور برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول