اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سازه‌های خانه باغ غیرقانونی شهردار کلاله جمع‌آوری می‌شود/ قانون با کانون‌های قدرت و ثروت تعارف ندارد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به رصد تخلفات شهردار کلاله گفت: برابر قانون به شخص خاطی اخطار می‌دهیم که باید اراضی که تغییر کاربری غیرمجاز داده است در مهلت قانونی سازه‌ها را جمع‌آوری و به حالت سابق برگرداند.

سازه‌های خانه باغ غیرقانونی شهردار کلاله جمع‌آوری می‌شود/ قانون با کانون‌های قدرت و ثروت تعارف ندارد

حسن خسروی امروز در خصوص پیگیری تخلف شهردار کلاله بعد از انتشار مطلب خبرگزاری فارس اظهار کرد: ما به‌ محض این‌که مطلع شدیم همکاران امور اراضی را به منطقه‌ای که ملک شهردار کلاله در آنجا واقع شده اعزام کردیم اما به دلیل اینکه حکم قضایی ورود به ملک را نداشتیم با دادستان تماس گرفته و دستور قضایی گرفتیم.

وی با اشاره به رصد میزان تخلفات شهردار کلاله تصریح کرد: ما برابر قانون به شخص خاطی اخطار می‌دهیم که باید اراضی که تغییر کاربری غیرمجاز داده است در یک مهلت قانونی سازه‌ها را جمع‌آوری و به حالت سابق برگرداند.

* بی‌اطلاعی شهردار کلاله از تغییر کاربری ویلای شخصی!

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: اگر شخص متخلف در مهلت تعیین‌شده نسبت به جمع‌آوری سازه‌ها اقدام نکند به مرجع قضایی معرفی تا نسبت به جریمه و اعمال قانون اقدام شود، دادگاه نیز همین حکم را می‌دهد که باید متخلف با هزینه خودش سازه‌ها را جمع‌آوری کند و کاربری را به همان حالت قبلی برگرداند.

خسروی بیان کرد: روز گذشته که همکاران ما به شهردار کلاله اخطار دادند ایشان گفتند اطلاعی نسبت به تغییر کاربری و محوطه‌سازی که در ملک ایشان اتفاق افتاده نداشتند، به ایشان تفهیم کردیم که مرتکب تخلف شده است.

وی با اشاره به اینکه تخلفات شهردار کلاله به مرجع قضایی گزارش می‌شود، ابراز کرد: برای اینکه پشتوانه مراجع قضایی را داشته باشیم تا اگر به هر دلیلی ایشان اقدام به جمع‌آوری سازه‌ها نکرد و کاربری آن را برنگرداند حداقل ما با هماهنگی مرجع قضایی بتوانیم اعمال قانون کنیم، ضمن این‌که هزینه‌های تخریب بنای غیرمجاز به عهده شهردار کلاله است.

*با هزینه شهردار نسبت به جمع‌آوری بنای غیرمجاز اقدام می‌کنیم

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: روز گذشته زمانی که همکاران ما به خانه باغ روستایی شهردار کلاله رفتند با درب بسته مواجه شدند ما حتماً باید حکم قضایی بگیریم که وارد ملک اشخاص شویم بدون دستور قضایی اجازه ورود نداریم، ملک موردنظر دارای حصار، فنس‌کشی و سگ نگهبان داشت و همکاران ما نمی‌توانستند به آنجا ورود کنند لذا با دادستان تماس گرفتیم آن‌ها با نیروی انتظامی هماهنگ کردند و نیروی انتظامی از شهردار خواست تا اینکه در را باز کردند.

خسروی با اشاره به بعد مسافت و دورافتاده بودن ملک شهردار کلاله بیان کرد: خانه باغ شهردار کلاله دور از منطقه شهری است از گالیکش تا آن‌جا حدود ۴۰ دقیقه راه است، از طرفی منطقه جنگلی و دسترسی آسان نبود اما به‌ محض این‌که متوجه شدیم نسبت به برخورد با متخلف وارد عمل شدیم.

وی در خصوص فرآیند شکایت تا تخریب خانه باغ غیرمجاز چقدر طول می‌کشد، تصریح کرد: امروز حکم را به دادگاه دادیم دستور قضایی آن را می‌گیریم تا شهردار کلاله نسبت به جمع‌آوری سازه اقدام کند اگر این اتفاق نیفتاد ما با هزینه شهردار نسبت به جمع‌آوری بنای غیرمجاز اقدام می‌کنیم.

*مشکلات قانون حفظ کاربری/ نظرات کارشناسی متناقض در اجرای یک قانون!

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه در برخورد با متخلفان فرقی بین افراد وجود ندارد، گفت: فرصت اجرای حکم را دادگاه می‌دهد ممکن است یک هفته یا دو روز کمتر و یا بیشتر وقت بدهند.

خسروی ادامه داد: وقتی بر علیه کسی که مسئولیت دارد، توانمند است، دسترسی به وکیل و تسلط بر قانون دارد شکایت می‌کنیم ایشان وکیل می‌گیرد تا از خودش دفاع کند.

وی با اشاره به مشکلات قانون حفظ کاربری تصریح کرد: ما اعتقاد داریم این قانون کاملی نیست، ما در برخورد داریم می‌بینیم مواردی که به نظر رسمی کارشناس دادگستری ارجاع می‌شود کارشناسان نظرات متناقض با نظرات همکاران ما می‌دهند.

* قانون با کانون‌های قدرت و ثروت تعارف ندارد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه قاضی در مقام رسیدگی بی‌طرف است، گفت: قاضی قرار نیست در پرونده به نفع امور اراضی یا منابع طبیعی رای دهد قاضی مدارک و مستندات را نگاه می‌کند ایشان یکسری مدارک و مستندات می‌برد و ممکن است قاضی را قانع کند و شاید رأی تبرئه یا رأی با تخفیف صادر شود این‌ها مسائلی است که در جریان رسیدگی انجام می‌شود.

خسروی افزود: این‌که گفته شود ما برعلیه کشاورزان سریع حکم می‌گیریم شاید در عامه مردم این نگاه وجود داشته باشد آن‌هایی که ضعیف هستند سریع با آن‌ها برخورد می‌شود اما با کانون‌های قدرت و ثروت جور دیگری برخورد می‌شود که اصلا این طور نیست.

وی در پاسخ به این سووال که آیا تا آخر این پرونده را پیگیری می‌کنید یا با سفارش نماینده مجلس و مقامات استانی بر این پرونده سرپوش می‌گذارید، تاکید کرد: مردم بدانند همه در برابر قانون یکسان هستند و قطعاً به موضوع پرونده رسیدگی خواهیم کرد.

 

*در برخورد با هرگونه فساد هیچ تبعیضی قائل نخواهیم شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: اگر یک نفر یک متر اضافه بنا ساخته باشد آن فرد خاطی برخورد خواهد شد شهردار کلاله هم از این قاعده مستثنی نیست، گرچه ایشان حتی بیشتر از یک متر اضافه بنا انجام داده است.

خسروی افزود: در کمیسیون تقویم میزان تخلف ارزیابی می‌شود و براساس آن تخلفات به دادگاه ارسال می‌شود دادگاه می‌تواند یک تا سه برابر این تخلف، فرد خاطی را جریمه کند این بستگی به نظر قاضی دارد.

وی تصریح کرد: با اطمینان به مردم قول می‌دهیم که پیگیر برخورد با هرگونه متخلف در هر سطحی باشیم، هماهنگی بین دستگاه‌های متولی وجود دارد که در برخورد با هرگونه فساد هیچ تبعیضی قائل نخواهیم شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از خبرگزاری فارس که در زمینه پیگیری و معرفی متخلفان فساد و سوءاستفاده از بیت‌المال ورود کرده قدردانی کرد و این مهم را در کاهش بروز تخلفات مهم خواند.

انتهای پیام/۸۳۰۰۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول