اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

برای داشتن اقتصاد خوب، حضور نیروی انسانی ماهر ضروری است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش بی‌بدیل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تربیت نیروی کار ماهر، گفت: برای داشتن اقتصاد خوب، حضور و نقش نیروی انسانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و بی‌توجهی به این مسئله می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری در پی داشته باشد.

برای داشتن اقتصاد خوب، حضور نیروی انسانی ماهر ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جهانگیری در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای 15 تبریز، اظهار داشت: برای افزایش کیفیت و بهره‌وری تولید به نیروی کار ماهر نیاز داریم تا ضمن تولید محصولات باکیفیت، بازار فروش خوبی نیز از این طریق به دست آوریم.

 وی خاطرنشان کرد: وجود نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده می‌تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده، زمینه‌های تولید بیشتر و اشتغال مستمر را فراهم کند.
 
جهانگیری افزود: با توجه به سرعت و رشد تغییرات  اقتصادی در جهان، نیاز به آموزش مهارت‌های جدید در حوزه‌های مختلف بیش از پیش احساس می‌شود و کشور ما نیز مستثنی از این مقوله نیست.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با قدردانی از فعالیت‌های اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، خاطرنشان کرد: شورای مهارت استان با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط توانسته است، طبق برنامه‌ریزی‌ها، مهارت‌آموزی را تا حد قابل توجهی در حوزه‌های مختلف نهادینه کند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید، گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با وجود کارگاه‌های مهارتی آماده ارائه دوره‌های مختلف و متنوع آموزشی در حوزه‌های مختلف به علاقمندان است.
 
رضا اختیار وکالتی، با ابراز امیدواری نسبت به اعتماد صاحبان صنایع استان به آموزش‌های مهارتی، یادآور شد: در طول سال‌های گذشته با هم‌فکری و ایجاد ارتباط دوسویه بین آموزش فنی و حرفه‌ای و صاحبان صنایع به صراحت می‌توان گفت که مهارت‌آموزی کارگران نقش موثری در افزایش بهره‌وری و کارآیی صنایع داشته است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با حضور در کارگاه آموزشی طلا و جواهرسازی همچنین کارگاه تئاتر با مدیران، مربیان و کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای 15 تبریز دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
منوچهر اکبرزاده، مسوول کارگاه طلا و جواهرسازی در خصوص فعالیت‌های این کارگاه، یادآور شد: در این کارگاه صفر تا صد رشته جواهرسازی به هنرجویان و مهارت‌آموزان ارائه می‌شود و 50 درصد کارآموزان پس از پایان دوره، وارد بازار کار می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: برای کارآموزان این رشته، شناخت انواع بازارهای داخلی و خارجی ارائه می‌شود و برای اطمینان از حصول نتیجه، ضمن پیگیری مسیر اشتغال هنرجویان برای دریافت تسهیلات مورد نیاز نیز کمک‌های لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول