اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

فعالیت بخش دیالیز انجمن کلیوی زنجان در 3 شیفت کاری/ کرونا بر سلامت کلیه‌ها تاثیر می‌گذارد

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه بخش دیالیز این انجمن داری ۲۸ تخت با ظرفیت پذیرش در سه شیفت است، گفت: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا، انجمن، به ۱۷۰ بیمار دیالیزی در این بخش خدمات ارائه می‌دهد.

فعالیت بخش دیالیز انجمن کلیوی زنجان در 3 شیفت کاری/ کرونا بر سلامت کلیه‌ها تاثیر می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا طهماسبی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشگیری از بیماری اولویت کاری انجمن کلیوی و همه خیریه‌های سلامت است، اظهار کرد: برای تحقق این امر مهم انجمن خیریه کلیوی زنجان برنامه‌ریزی لازم را در دستور کار دارد.

مدیر عامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران در حساس‌ترین شرایط اوضاع کشور خدمات‌رسانی می‌کنند، افزود: اصحاب رسانه نیز در کنار پزشکان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند و با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای تنویر افکار عمومی گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه پیشگیری، محوری‌ترین و مهمترین کاری است که عموم مردم در مقابل کرونا ویروس باید مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: انجمن کلیوی نخستین حوزه‌ای بود که با همکاری علوم پزشکی در ابتدای شیوع بیماری، کارگاه آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا را برای بیماران در خطر ابتلا به این ویروس برگزار کرد.

طهماسبی با اشاره به اینکه بخش دیالیز انجمن کلیوی زنجان داری ۲۸ تخت با ظرفیت پذیرش در سه شیفت است، افزود: از ابتدای همه گیری بیماری کرونا و انتقال بیماران دیالیز بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) به بخش دیالیز انجمن با افزایش ۱۰ تخت بیمارستان ولیعصر ۱۷۰ بیمار دیالیزی در این بخش تحت درمان دیالیز هستند. 

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه مراجعین انجمن بیماران خاص بویژه پیوندی و دیالیزی هستند که از داروهای ایمنی استفاده می‌کنند، افزود: مقاومت بدن این بیماران پایین است و در برابر بیماری‌های واگیر از جمله بیماری کرونا مستعدتر هستند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا علاوه بر ریه بر کلیه‌ها نیز تاثیر دارد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری و با شیوع همه‌گیری کرونا مراجعین بیماری‌های کلیوی، افزایش ۷ درصدی یافته است. 

طهماسبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2 هزار پرونده بیمار مراقبتی، پیوندی و دیالیزی در انجمن کلیوی فعال است که از این تعداد یک هزار و ۶۰۰ نفر با پیوند کلیه و مراقبت از چرخه دیالیز خارج و به فعالیت اجتماعی خود ادامه می‌دهند. 

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه اولویت انجمن‌ها و خیریه‌های سلامت در دو بخش حمایتی و کم کردن بیماری است، ادامه داد: ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران و پیشگیری از بیماری اولویت کاری انجمن کلیوی و تمام خیریه‌های سلامت است که برای تحقق این مهم انجمن خیریه کلیوی زنجان خدمات را به بیماران ارائه و دستور کار خود دارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی، ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا زنجان با ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون رتبه نخست کشوی را در انجام تمرینات ورزشی در خانه را به خود اختصاص داده است.

طهماسبی گفت : ورزش پزشک همراه انسان است و برای جلوگیری از پیشرفت بیماری باید جدی گرفته شود.

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه مردم خیر زنجان، همیشه در انجام کار خیر پیشگام بودند که این حرکت قابل تقدیر است، بیان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کار بیماران و هزینه‌های بالای دارو درمان و معیشت بیماران دیالیزی، پیوند کلیه و مراقبتی باید با حمایت از این بیماران تلاش کنیم بیماری در جسم و اثرات آن در خانواده پیشتر نشود و با امید به زندگی و با فراغت خاطر به زندگی ادامه دهند. 

وی با تاکید بر اینکه تنها راه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک است، خاطر نشان کرد: در حقیقت می‌توان گفت که با زدن ماسک هم خود و هم دیگران را از خطر ابتلا به این ویروس کشنده در امان نگه می‌داریم و به عبارتی با این کار به سلامت اجتماعی که سلامت دیگر بخش‌ها را به دنبال دارد، احترام می گذاریم.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول