اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

نرخ تورم در کرمان بالاتر از میانگین کشوری/کرونا بیش از 39 هزار کرمانی را بیکار کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: نرخ تورم در استان کرمان بالاتر از میانگین کشوری است و طی 10 ماهه امسال در کرمان بر برابر با 32.5 درصد و در کشور 32.2 درصد است.

نرخ تورم در کرمان بالاتر از میانگین کشوری/کرونا بیش از 39 هزار کرمانی را بیکار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جعفر رودری صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه در راهبری توسعه استان کرمان قابل تقدیر است و انصافا فضای خوبی در همراهی، انتقال، رصد و کارشناسی دولت و بدنه مردم بر استان حاکم است و رسانه‌ها نقش مثبتی در این زمینه دارند.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت دستگاه اجرایی نیست و مهمترین وظایف ما در حوزه راهبری نظام توسعه استان دیده شده است و نقش تصمیم‌سازی را در تهیه اسناد و برنامه‌های توسعه برعهده دارد.

رودی ابراز داشت: خط و خطوط و محورهای توسعه استان کرمان مشخص است و توزیع منابع برای اجرای برنامه‌ها و نظارت بر پروژه‌های عمرانی هم بر عهده سازمان مدیریت و برنامه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اضافه کرد: در سال 99 روند هفت، هشت ساله گذشته را به دست آوردیم و رشد اقتصادی 4 درصد را برای سال جاری در نظر گرفتیم که به 25 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و 756 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز داشتیم.

رودی عنوان کرد: 674 پروژه اقتصاد مقاومتی با 12 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمان داریم که 50 درصد هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری و 40 درصد اشتغال استان کرمان را شامل می‌شوند.

وی اظهار داشت: 187 پروژه معین‌های توسعه اقتصادی در استان کرمان داریم که 345 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تا سال گذشته انجام داده بودند و 550 میلیارد تومان طی سال جاری سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رودی بیان داشت: 103 هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی استان کرمان است که رتبه نهم کشوری را داریم، اما تولید سرانه استان نسبت به متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی افزود: 16.7 میلیون تومان تولید سرانه استان کرمان در سال 98 بوده و سرانه کشور 18.4 میلیون تومان است و ارزش افزوده بخش کشاورزی 6.76 درصد ست که به طور نسبی سهم بالایی در اقتصاد کشورداریم و ارزش افزوده بخش معدن 3.2 درصد، صنعت 2.8 درصد و خدمات 2.4 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان عنوان کرد: استان کرمان از منابع آبی 6.9 درصد را مصرف می‌کند در حالی که 3.4 درصد از اقتصاد کشور را داریم  بنابراین اقتصاد کرمان بسیار آب‌بر است و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برای رفع این مشکل گام برمی‌دارند.

رودی تصریح کرد: نرخ تورم در استان کرمان بالاتر از میانگین کشوری است و طی 10 ماهه امسال در کرمان بر برابر با 32.5 درصد و در کشور 32.2 درصد است و هزینه درآمد خانوارهای کرمانی رضایت‌بخش نیست و نسبت درآمد خانوار روستایی استان به خانوار روستایی کشور 67 درصد بوده و درآمد خانوار شهری استان کرمان نیز 34 میلیون تومان و درآمد خانواده کشور 54 میلیون تومان است.

وی یادآور شد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان کرمان برابر با 40.8 در زمستان سال گذشته بوده و در بهار امسال بدترین نرخ مشارکت اقتصادی را به علت شیوع کرونا داشتیم که به 38 درصد رسید و بیش از 39 هزار و 600 نفر از چرخه کار خارج شدند اما با ورود به پاییز وضعیت بهتر شد و به 39.6 درصد رسید و 26 هزار و 908 نفر از چرخه کار خارج شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان اضافه کرد: اشتغال سال 99 متناسب با هدف‌گذاری 4 درصد برای 10 ماه باید برابر با 35 هزار و 407 فرصت شغلی باشد که 32 هزار شغل ایجاد شده است و نسبت به برنامه عقب هستیم.

رودی اظهار کرد: 6 هزار و 50 میلیارد تومان درآمدهای استان کرمان است که قرار بود، 5 هزار و 700 میلیارد تومان از حوزه مالیات محقق شود و 340 میلیارد تومان از بقیه بخش‌ها باشد.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: حدود 5 هزار و 788 میلیارد تومان وصولی مالیات در استان کرمان طی سال جاری داشتیم که 5 هزار و 944 میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم و بیشتر از سهم ماست و مازاد داریم، اما در حوزه غیرمالیاتی 55 درصد را محقق کرده‌ایم.

رودری بیان داشت: بیش از 900 میلیارد تومان مازاد درآمد در 10 ماهه سال جاری در استان کرمان داریم که درصدی از آن به استان برمی‌گردد و حدود 60 میلیارد تومان به استان برگشت داده شده است که باید ابلاغ شود و این اعتبار صرف پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود.

وی افزود: 3 هزار و 20 پروژه استانی و ملی در استان کرمان داریم که به بیش از 83 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز داریم که برابر با بودجه کل کشور است و 24 پروژه جدید در سال جاری داشتیم و رویکرد این است تا پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام نرسند، پروژه جدیدی را آغاز نکنیم.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول