اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

رابطه رفاه بیشتر با اجرای طولانی‌تر بازی‌های ویدئویی رد شد

در حالی که تصور می‌شد افرادی که زمان بیشتری را صرف اجرای بازی‌های ویدئویی می‌کنند، رفاه بیشتری دارند؛ این موضوع در مطالعات دانشگاه آکسفورد رد شد.

رابطه رفاه بیشتر با اجرای طولانی‌تر بازی‌های ویدئویی رد شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، بررسی دانشگاه آکسفورد که با استفاده از داده‌های به دست آمده از صنعت بازی‌های ویدئویی و نیز کاربران این بازی‌ها انجام شده نشان می‌دهد رابطه همبستگی اندکی میان میزان اجرای بازی‌های ویدئویی و سطح رفاه افراد وجود دارد.

تحقیق مذکور از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و شرکت‌هایی مانند الکترونیک آرتس و نینتندو برای تکمیل آن با دانشگاه آکسفورد همکاری کردند. دو بازی مورد استفاده در جریان این تحقیق Plants vs Zombies: Battle for Neighborville و Animal Crossing: New Horizons بودند.

بر اساس پرسشنامه و اطلاعات تله متری به دست آمده از ۳۰۰۰ کاربر این بازی‌ها، به هیچ وجه نمی‌توان گفت افرادی که مدت زمان بیشتری را به اجرای بازی‌های ویدئویی اختصاص می‌دهند، افراد شادتری هستند و بین سطح رفاه و مدت زمان اجرای بازی‌های ویدئویی نیز رابطه همبستگی اندکی وجود دارد. البته این رابطه منفی نیست، ولی همبستگی اندک آن موجب جلب توجه محققان شده است.

بر اساس این بررسی نقش عنوان و محتوای بازی انتخاب شده برای اجرا مهم‌تر از مدت زمان اجرای آنه در ارتباط با میزان حس رفاه و سرخوشی است. بنابراین در قانون گذاری در ارتباط با بازی‌های ویدئویی باید به هر دو مساله توجه شود. همچنین برای افزایش دقت این تحقیق باید به مؤلفه‌های روانشناختی و بهداشت روانی افراد نیز توجه شود.

انتهای پیام / ‏

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول