اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

نظریان: ورود هیچ کسی به اسکی ممنوع نیست/رقابت نابرابری با کشورهای دیگر داریم

رئیس فدراسیون اسکی گفت: ما برای ورود هیچ ورزشکاری به تیم ملی ممنوعیت نداریم و هر کسی بتواند کمک کند از او استفاده می‌کنیم.

نظریان: ورود هیچ کسی به اسکی ممنوع نیست/رقابت نابرابری با کشورهای دیگر داریم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عباس نظریان در نشست خبری در خصوص وضعیت اسکی و اینکه در بخش قهرمانی انتظارات زیادی از این رشته وجود دارد، برنامه شما در این خصوص چیست، عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های من توسعه اسکی است. برای قهرمان شدن در ورزش نیازمند عناصر مختلف هستیم که مهمترین آن زیرساخت‌هاست.

* تلاش برای نوسازی اماکن

رئیس فدراسیون اسکی گفت: در موقعیتی که هستیم وضعیت بدی از نظر زیرساخت‌ها نداریم اما مشکل تجهیز کردن زیرساخت‌هاست‌. این روزها برخی پیست‌ها با مسائلی روبه‌رو هستند که شاید ایمنی آن مورد سوال قرار بگیرد. تجهیزات اسکی در ایران کمتر تولید می‌شود و تحریم‌های ظالمانه برای ورود اجناس مشکلاتی را ایجاد کرده است. تلاش می‌کنیم به سمت نوسازی اماکن برویم.

* باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد

نظریان با اشاره به توسعه اسکی در کشورهای آسیایی، عنوان کرد: آنها بیش از یکصد پایگاه و پیست دارند که رقابت ما با آنها کاملا نابرابر است اما ما ناامید نیستیم. تلاش می‌کنیم از بخش خصوصی استفاده کنیم، ظرفیت‌هایی وجود دارد که می‌توان از آنها استفاده کرد‌ اسکی با ۲ جامعه روبه روست؛ کسانی که اشتغال و زندگی‌شان اسکی است و برخی هم برای تفریح اسکی می‌کنند.

وی یادآور شد: با توجه به المپیک ۲۰۲۲ و تقویم طراحی شده جلو می‌رویم تا این فصل را بگذرانیم. برای فصل بعد که شروع آن المپیک است باید به گونه‌ای پیش برویم که ابتدا زیرساخت‌ها درست شود و بعد به دنبال جوانگرایی برویم.

* فدراسیون متعلق به شخص خاصی نیست

رئیس فدراسیون اسکی در پاسخ به این سوال که هر شخصی که به فدراسیون آمده وعده‌هایی داده و اینکه آیا دنبال جهش در اسکی هستید، عنوان کرد: من خیلی در خصوص تصمیمات گرفته شده قضاوت نمی‌کنم اما شعاری داشتم مبنی بر اینکه "فرصت برای همه، پاسخگویی از همه" که به دنبال آن‌ها تعداد زیادی از جامعه اسکی تماس گرفتم. چون اعتقاد دارم این فدراسیون متعلق به کسی نیست و هر کسی که بتواند کمک کند از او استفاده می‌شود.

* سالهاست اسامی یکسانی در تیم‌های ملی می‌شنویم

وی درباره المپیک پکن و تغییرات در تیم‌های ملی، گفت: برنامه خوبی برای المپیک داریم، با بازگشت تیم‌های ملی برای المپیک زمستانی پکن تصمیم می‌گیریم. در نشستی که با کمیته‌های فنی و مربیان خواهیم داشت جمع‌بندی خواهد شد. سنوات قابل توجهی است که ما اسامی یکسانی در تیم‌های ملی می‌شنویم. ما تا زمانی که با افرادی روبه‌رو هستیم که رکورد خوبی دارند نمی‌توانیم قول تغییر بدهیم چون مسابقه انتخابی هم برگزار می‌شود اما ما به دنبال جوانگرایی هم هستیم که خود را نشان دهند. اسکی ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب از آنها استفاده کرد.

* ورود هیچ ورزشکاری ممنوع نیست

نظریان درباره تیم‌های اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان و اینکه چند بازیکن غایب هستند، گفت: فدراسیون به هیچ فرد خاصی تعلق ندارد و ما برای ورود هیچ ورزشکاری ممنوعیت نداریم. همه ورزشکاران می‌توانند در لیگ و اردو خود را به نمایش بگذارد. سعی می‌کنیم همه را ببینیم، کسانی که به هر شکلی در تیم ملی و پست‌های مدیریتی بوده‌اند برایم ارزشمند هستند. اگر ورزشکاری به اردوی ملی دعوت نمی‌شود باید زوایای مختلف را بررسی کرد چرا که همه این دلایل فنی نیست اما همین جا می‌گویم کسانی که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند دعوت می‌شوند. شاخص اول ما توانمندی، ظرفیت، رکورد است شاخص بعد به توسعه فرهنگ پهلوانی ربط دارد.

* برگزاری اردو در کشورهای صاحب سبک سخت است

رئیس فدراسیون اسکی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای برگزاری اردوی مشترک خارجی چیست، تصریح کرد: اول اینکه از ظرفیت مربیان طراز اول استفاده کنیم، هم برای دانش‌افزایی مربیان و هم برای ورزشکاران.
نکته دیگر اینکه به خاطر عدم ثبات ارزی برگزاری اردو در کشورهای صاحب سبک خیلی سخت است اما تلاش می‌کنیم از حامیان مالی استفاده کنیم تا سرمایه‌گذاران به ما ملحق شوند. با اعتباراتی که ما داریم شرایط برگزاری اردوی ۱۰ روزه را هم نداریم.

وی یادآور شد: امروز که با شما صحبت می‌کنم باید بگویم هیچ پیستی در اختیار فدراسیون نیست. برای اینکه تیم ملی ما کار کند، هیچ پیستی نداریم. من نمی‌توانم مانند اجاره‌نشین‌ها از پیستی به پیست دیگر بروم.
ما در دوره سختی قرار داریم و جان تک تک آدم‌های این کشور برای من ارزش دارد. همه کسانی که در اسکی فعالیت می‌کنند و پذیرای اسکی‌بازان هستند حمایت می‌کنم.

رئیس فدراسیون اسکی گفت: لازم است از پیمانکار دیزین تشکر کنم که به ما کمک کردند، دیزین در اختیار فدراسیون نیست اما آنها هم به ما پیست دادند و هم شرایط آماده‌سازی را فراهم کردند. ما امروز مدعی هستیم فلان تولید را داریم اما نتوانستیم به دنبال تولید اسکی برویم. اگر دنبال جمعیت بیشتر هستیم باید تجهیزات را در اختیار مخاطب قرار دهیم. با فرصت‌سازی برای تولیدکنندگان می‌توانیم اسکی را توسعه دهیم. تهیه لوازم اسکی در توان خیلی از خانواده‌ها نیست، اما باید نگاه لاکچری بودن این رشته تغییر کند. در واقع با همین نگاه و نگرش نتوانستیم به دنبال تولید لوازم اسکی باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول