اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رایزنی‌های دو روزه وزیر خارجه ترکیه در جمهوری آذربایجان

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور در سفری دو روزه برای دیدار با رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های جمهوری آذربایجان فردا به باکو می‌رود.

رایزنی‌های دو روزه وزیر خارجه ترکیه در جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه دید و بازدیدهای مقام‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان از پایتخت‌های دو کشور، آنکارا از سفر دو روزه وزیر خارجه ترکیه به باکو خبر داد.

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه این کشور روز پنجشنبه (فردا) برای انجام سفری دو روزه به پایتخت جمهوری آذربایجان می‌رود.

به گزارش آناتولی، این وزارتخانه همچنین خبر داد که وزیر خارجه ترکیه طی سفر به باکو ابتدا با «جیحون بایراموف» وزیر خارجه و سپس با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور این کشور دیدار خواهد کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه ترکیه، حضور در نهمین نشست سه جانبه وزرای خارجه ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان، یکی دیگر از محورهای سفر چاووش اوغلو به باکو است.

قرار است «دیوید زالکالیانی» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه گرجستان در نشست سه جانبه با ترکیه و جمهوری آذربایجان شرکت کند.

وزیر خارجه ترکیه در باکو دیداری دوجانبه با همتای گرجستانی خود ترتیب می‌دهد.

طبق اعلام وزارت خارجه ترکیه، مولود چاووش اوغلو در دیدارها و نشست‌های خود طی این سفر درباره روابط دوجانبه آنکارا با باکو و تفلیس، تحولات منطقه‌ و طرق تقویت مشارکت استراتژیک سه کشور رایزنی خواهد کرد.

سفر چاووش اوغلو در شرایطی انجام می‌گیرد که به دنبال درگیری‌ها بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و به ویژه بعد از امضای توافق آتش‌بس با میانجیگری روسیه، روابط ترکیه و جمهوری آذربایجان و دید و بازدیدهای مقام‌های دو کشور رشد چشمگیری یافته است.

مقام‌های مختلف ترکیه در جریان درگیری‌ها بر سر قره باغ کوهستانی بارها در دفاع از جمهوری آذربایجان موضع گرفتند. بعد از امضای توافق آتش‌بس میان سران باکو، ایروان و مسکو، ترکیه و روسیه یک مرکز مشترک نظارت بر روند آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی را افتتاح کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول