اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

برداشت‌های متفاوت از دین باید زمینه‌ساز تعامل فکری و شناخت معارف دینی شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در برداشت‌ها و قرائت‌های متفاوت از متون دین چه قرآن و چه حدیث به طور طبیعی اختلاف اندیشه‌هایی وجود دارد و نباید این اختلافات منشا تنش در جامعه باشد، بلکه باید زمینه تعامل فکری و تقویت ابعاد علوم و آگاهی‌ها و شناخت معارف دینی را فراهم کند.

برداشت‌های متفاوت از دین باید زمینه‌ساز تعامل فکری و شناخت معارف دینی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام احمد حاتمیان ظهر امروز در نشست علمای شیعه و سنی که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هر صنف و طبقه‌ای بنا به ماموریت‌ها و رسالت کاری خود با دشواری‌ها و چالش‌هایی مواجه است و در حوزه ماموریتی عالمان دین و فضلا که نقش و کارکرد تبیین و تبلیغ دین را دارند رسالت کاری دشوارتر است.

وی با بیان اینکه زمینه‌های تبلیغ، ترویج و تبیین دین با چالش‌های متعدد مواجه شده که اصل تبلیغ و تبیین و انجام ماموریت و رسالت را با مشکلاتی مواجه کرده است، افزود: جامعه هدف و مخاطبان تبلیغ اگر در شرایط دشواری قرار بگیرند پذیرش محتوای تبلیغ برای آنها راحت نیست حتی اگر زمینه تبلیغ فراهم باشد.

وی خاطرنشان کرد: گرچه برای شخص مبلغ و کسی که پرچمدار هدایتگری و تبیین دین است امر تبلیغ انجام می‌شود اما در شرایط سخت و دشوار  جامعه با وجود مشکلات و معضلات اجتماعی پذیرش تبلیغ دین برای مخاطب آسان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: این نشست با حضور روحانیون برگزار شده است تا بررسی کنیم که در این وضعیت چگونه می‌توانیم این مسیر و برهه زمانی را به شکل مناسب طی کنیم و چالش‌ها را پشت سر بگذاریم.

حجت‌الاسلام حاتمیان اعلام کرد: اندیشه‌ها و تفکرات متفاوت و برداشت‌ها و قرائت‌های مختلف ممکن است از دین شکل بگیرد اما پذیرش باورها و اندیشه‌های دینی از وظایف انسان‌های دین باور است و باید حتی کلام مخالف را هم بشنویم.

وی عنوان کرد: در برداشت‌ها و قرائت‌های متفاوت از متون دین چه قرآن و چه حدیث به طور طبیعی اختلاف اندیشه‌هایی وجود دارد و نباید این اختلافات منشا تنش در جامعه باشد، بلکه باید زمینه تعامل فکری و تقویت ابعاد علوم و آگاهی‌ها و شناخت معارف دینی را فراهم کند.

وی اضافه کرد: بیان دیدگاه‌ها و نظرات همه افراد جامعه محترم و ارزشمند است و سازمان تبلیغات اسلامی براین باور است که علمای شیعه و سنی و اساتید دانشگاهی می‌توانند ارائه طریق دهند تا این نهاد فرهنگی تبلیغی با شناخت بیشتر فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول